وزیر بهداشت: ای کاش یک دولت بیاید و همه همتش را برای بهبود رفاه اجتماعی قرار دهد

تهران (پانا) - وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از مولفه‌های تقسیم دولت‌ها به خوب و بد، میزان توجه‌شان به مساله رفاه اجتماعی است گفت ای کاش یک دولت بیاید و همه وجه همتش را بر روی بهبود وضعیت رفاه اجتماعی قرار دهد.

کد مطلب: ۸۰۴۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت: ای کاش یک دولت بیاید و همه همتش را برای بهبود رفاه اجتماعی قرار دهد

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، سیدحسن هاشمی در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت گفت: اگر قانون اجرا شود، بیمه می‌تواند نقش آفرین باشد. در دو دوره برنامه پنجم و ششم توسعه تصمیم گرفتند که منابع بیمه‌های درمانی تجمیع شود تا برای تامین بسته پایه خدمات یک خریدار واحد وجود داشته باشد اما عوامل متعدد و قانون‌گریزی از تحقق این موضوع سر باز زدند.

وزیر بهداشت ادامه داد: بر خلاف اظهارات آقای موهبتی که از هم اکنون رقمی ۷ هزار میلیاردی را به عنوان کسری سازمان بیمه سلامت برای سال ۹۷ پیش بینی کرده‌اند، ما در این سال حتی یک ریال هم نباید در بیمه سلامت کسری داشته باشیم. هرچند که شما مجبورید بسته خدمت را کوچک کنید، چرا که چاره‌ای جز این وجود ندارد. بنابراین یا باید بسته را کوچک کنیم و یا دولت و مجلس باید اعتبار لازم را پیش بینی کنند تا منابع و مصارف با هم همخوانی داشته باشند. بنابراین تاکید می‌کنم به نحوی عمل کنید در سال آینده به جز زیان انباشته‌ای که در بودجه سال ۹۷ دیده نشده، کسری دیگری نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های تقسیم دولت‌ها به خوب و بد، میزان توجه‌شان به مساله رفاه اجتماعی است، گفت: متاسفانه ما در چهار دهه گذشته علیرغم صحبت‌های زیاد در این حوزه، اما کمتر عمل کرده‌ایم. وقتی به خاطراتم رجوع می‌کنم می‌بینم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهید رجایی اولین قدم را در حوزه رفاه اجتماعی برداشت. هرچند که برای بهبود وضعیت رفاه اجتماعی نهادهای انقلابی متعددی از کمیته‌ امداد گرفته تا بنیاد مستضعفان، بهزیستی و بیمه‌های درمانی ایجاد کرده‌ایم، اما واقعیت این است که در این زمینه مشکلات زیادی داریم. ای کاش یک دولت بیاید و همه وجه همتش را بر روی بهبود وضعیت رفاه اجتماعی قرار دهد.

وزیر بهداشت در ادامه سخنان خود به دیدارش با کودکان شین‌آبادی اشاره کرد و گفت: چند سال پیش، بچه‌هایی در مدرسه شین‌آباد سوختند و وقتی قصه پرغصه آنها را برای دریافت خدمات اولیه می‌شنویم می‌فهمیم که تا چه حد در زمینه تامین رفاه اجتماعی ناکارآمد عمل کرده‌ایم. در حال حاضر این بچه‌ها بزرگ شده‌اند و به زندگی، شغل، حمایت و بیمه نیاز دارند. همه این مسائل می‌تواند در یک بیمه کارآمد خلاصه شود. بنابراین اگر یک بیمه خوب با حمایت‌های مادی مناسب داشته باشیم بسیاری از مسائلی که امروز باعث شرمندگی‌مان است و بخشی از آنها در آسیب‌های اجتماعی دیده می‌شود و به عنوان بخشی غیر قابل قبول در کارنامه ۴۰ ساله جمهوری اسلامی دیده می‌شود را نباید شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار