مدیر آموزش و پرورش کاشمر:

کاشمر پیشرو در ارائه آثارجشنواره جابر بن حیان در خراسان رضوی

کاشمر(پانا): مدیر آموزش وپرورش در مراسم افتتاحیه جشنواره جابربن حیان؛کاشمر از شهرستان‌های پیشرو در عرضه تعداد آثار در جشنواره جابر بن حیان است

کد مطلب: ۸۰۳۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
کاشمر پیشرو در ارائه آثارجشنواره جابر بن حیان در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگارپانا از خراسان رضوی، علی طاهریان امروز در آئین افتتاحیه نمایشگاه پژوهش‌های دانش‌آموزان مقطع ابتدایی کاشمر که در سالن اجتماعات زیارتگاه شهید آیت‌الله سید حسن مدرس(ره)برگزارشد، اظهار داشت: باهمت و تلاش مجموعه همکاران و دست‌اندرکاران جشنواره جابر بن حیان در سال گذشته باعرضه 2 هزار و 700 پروژه موفق شدیم رتبه اول استان را به لحاظ تعداد پروژه عرضه ‌شده در نمایشگاه را کسب کنیم و امسال نیز خوشحالیم با افزایش تعداد پروژه‌ها نسبت به سال گذشته نیز توانسته‌ایم این جایگاه را حفظ کنیم.

وی دست‌ ورزی، مهارت، آموزش، تحقیق و پژوهش را از دستاوردهای مهم برگزاری جشنواره جابر بن حیان دانست و افزود: این جشنواره فرصتی مناسب برای رقابت دانش‌آموزان ابتدایی است تا از این طریق بتوانند موضوعات خاص را بامهارت و دانش، موردتحقیق و پژوهش قرار دهند.

طاهریان اظهار داشت:جشنواره پروژه های دانش آموزی یکی از محورهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که توجه ویژه ای را در نظام آموزشی به خود معطوف کرده است.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر بابیان این‌که فعالیت‌های علمی و هیجان‌انگیز که در جشنواره جابر انجام می‌شود علاوه بر این‌که ارتباط قوی بین دانش‌آموز و معلم برقرار می‌شود منجر به نهادینه کردن آموخته‌های علمی آنان نیز می‌شود خاطرنشان کرد: ارائه آثار و پروژه‌های خلاقانه و متنوع درزمینهٔ های گوناگون گواه علاقه‌مندی و رغبت دانش‌آموزان به فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی و علمی به‌صورت گروهی است.

وی با تأکید بر ضرورت اهمیت و توسعه امر پژوهش در بین دانش‌آموزان ابراز داشت: تلاش می‌کنیم با فراهم کردن زیرساخت‌ها بتوانیم ضمن ارائه آموزش روش‌های علمی و پژوهشی به دانش‌آموزان زمینه را برای مشارکت آنان برای اجرای پروژه‌ها نیز فراهم کنیم.

طاهریان با تقدیر از مجموعه زیارتگاه شهید آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) در همراهی و تعامل با آموزش و پرورش این شهرستان، از زحمات و تلاش‌های مجموعه همکاران و دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه تجلیل کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار