رییس شعبه شیراز بانک توسعه‌صادرات خبرداد:

اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ترجیحی

رییس بانک توسعه صادرات استان فارس اعلام کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان فارس، این شعبه در سال اقتصاد مقاومتی رتبه دوم را بین بانک‌های استان به لحاظ نسبت مصارف به منابع کسب کرده است.

کد مطلب: ۸۰۳۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ترجیحی

سید صمدالدین هاشمی رییس بانک توسعه‌صادرات شیراز گفت: این شعبه از ابتدای سال تا کنون مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی و یا تلفیقی با نرخ ترجیهی ۱۱درصد و ۱۴.۵ درصدی به واحدهای تولیدی این استان پرداخت کرده است.

هاشمی بیان کرد: به منظور کمک به حفظ تولید و اشتغال، افزایش تولید شرکت‌های کوچک و متوسط و با توجه به ماهیت تخصصی بانک توسعه صادرات، مبلغ ۲۵۷ میلیارد ریال به صورت پرداخت مستقیم در راستای تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط توسط این شعبه تا کنون پرداخت شده است.

رییس بانک توسعه صادرات شیراز اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین این بانک با اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان منعقد شده که بر اساس آن فعالان اقتصادی صادرات‌محور به منظور جذب و ارائه خدمات بانکی شناسایی می‌شوند.

وی افزود: همچنین اطلاع‌رسانی لازم برای استفاده از خطوط اعتباری ایجادشده در بانک با کارگزارهای مختلف، به سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به منظور اطلاع‌رسانی به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان انجام شده است.

به گفته هاشمی تسهیلات پرداختی وسرمایه گردش در ۱۰ ماهه سال جاری در مدت مشابه رشد ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد و در این مدت مبلغ ۹۸۰ میلیارد ریال به صادرکنندگان استان توسط شعبه شیراز پرداخت شده که بیشترین تسهیلات در بخش صنعت و معدن و سپس به بخش کشاورزی تعلق گرفته است.

رییس بانک توسعه صادرات شعبه شیراز اعلام کرد: به منظور همکاری و همراهی با شرکت‌های تولیدی در ترخیص مواد اولیه مورد نیاز نسبت به صدور ضمانت‌نامه به مبلغ ۴۲۱ میلیارد ریال اقدام شده که نسبت به مدت مشابه حاکی از رشد ۲۳۰ درصدی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار