اجرای طرح مهارت‌آموزی در مدارس بر اساس کتاب آموزش مهارت‌های کوتاه‌مدت است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره اجرای طرح مهارت آموزی (ایران مهارت) گفت: این طرح باید در مدرارس اجرا شود و تدوین آن  بر اساس کتاب آموزش مهارت های کوتاه مدت است.

کد مطلب: ۸۰۰۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح مهارت‌آموزی در مدارس بر اساس کتاب آموزش مهارت‌های کوتاه‌مدت است

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، اسفندیار نظری در گردهمایی معاونین آموزش متوسطه اقماری گروه سه به منظور استقرار پایه دوازدهم، هدایت تحصیلی و تجزیه و تحلیل امتحانات نوبت اول در شهرستان ساری برگزار شد، گفت: مدیران موفق با ایده‌پردازی به دنبال خلق موقعیت‌های جدید برای پیشبرد اهداف هستند و با دریافت دیدگاه ها و نقطه نظرات مثبت می‌شود گامی در جهت کیفیت مدیریت برداشت.

معاون متوسطه دریافت دیدگاه ها، نقطه نظرات، کنجکاوی مفهومی، تفکر انتقادی و سیتمی را امری مهم در مهارت رهبری مدیران دانست و تصریح کرد: اگر مهارت های راهبردی مدیران با فروتنی و کنترل احساسات همراه باشد منجر به پایندی به مشورت، عقل جمعی و آرامش در حیطه مدیریتی می شود.

این مسئول با اشاره با ایجاد تعادل بین کار و زندگی افزود: کار و درآمد برای این است که زندگی بهتری داشته باشیم اگر کار همه ی زندگی و آرامش را تحت شعاع خود قرار دهد این امر از مدیریت کار و زندگی می کاهد.

وی محیط کار ایده آل را جایی برای گسترش مهارت ها برشمرد و خاطرنشان ساخت: دانش و مهارت تضمین پیشرفت کاری است به نحوی که محیط کار مثبت دارای یک روال آموزشی برای بهبود کارایی و تزریق نگرش مثبت در بین کارمندان است.

نظری توجه به روحیه تیمی قوی را در محیط کار ایده آل عالمی در جذب جنبه های مثبت اعضای گروه برآورد کرد و اضافه کرد: توجه به فعالیت های تیمی منجر به حذف جنبه های منفی می شود .وقتی روحیه کار تیمی بالا باشد اعضا بدون هیچ اعتراضی از تصمیمات مشترک حمایت می کنند.

معاون متوسطه ارتباط باز و شفاف را در محیط کار ایده آل راهی در جهت ترویج حس اعتماد و تعامل بین همکاران عنوان کرد و اضافه کرد: این ارتباط باعث احساس تعلق کارمندان به محیط کار می شود و برای کارکنان امری ضروری است که گاهی در مورد فلسفه مأموریت و ارزش‌های خود گفتگو کنند.

وی فراهم‌سازی آمایش تجهیرات و امکانات در استقرار پایه دوازدهم را ضروری برشمرد و یادآور شد: فرآیند پایه دوازدهم از تیرماه شروع می شود که سازماندهی نیروی انسانی ,آموزش کتب جدیدالتألیف و پرداختن به هدایت تحصیلی از جمله ملزومات استقرار پایه دوازدهم است.

نظری با اشاره به تشکیل کمیته هدایت تحصیلی و تآکید بر آموزش اولیای دانش آموز عنوان کرد: با بازدید از هنرستان ها و توجیه مدیران متوسطه اول باید توجیهی هدفمند در امر هدایت تحصیلی صورت گیرد.

این مسئول با ذکر این موضوع که هرگونه انتخاب و انتصاب مدیران بر اساس دستور العمل جدید فقط در مرکز استان اجرا می شود یادآور شد: طرح مهارت آموزی جهت شناسایی، آشنایی، تغییر نگرش و ایجاد انگیزه در برخی مدارس انجام خواهد شد که مستلزم تشکیل جلسه با شهرستان های مجری این طرح است تا نشاط و شادابی همه جانبه شاگردان را در پی داشته باشد.

معاون متوسطه با اشاره اجرای طرح مهارت آموزی (ایران مهارت ) ادامه داد: این طرح باید در مدرسه اجرا شود وتدوین آن بر اساس کتاب آموزش مهارت های کوتاه مدت است.
وی تدوین برنامه تعالی مدیریت را بر اساس اصول و چارچوب خاص برشمرد و اظهار داشت: تمام مدارس در سال آینده تحت پوشش برنامه تعالی مدیریت قرار می گیرند .
این مسئول وظیفه اجرای مطلوب برنامه درسی ملی را بر عهده آموزش دانست و تآکید کرد : با کیفیت بخشی به رشته ها و بکارگیری از وسایل کمک آموزشی در حین تدریس منجر به افزایش یادگیری می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار