لازمه تحقق اهداف سند تحول بنیادین ، داشتن مدیران کارآمد و اثربخش درمدارس است

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان گفت:لازمه تحقق اهداف سند تحول بنیادین ، داشتن مدیران کار آمد و اثربخش در مدارس است .

کد مطلب: ۷۱۲۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان،نصراله بازگیران در بازدید سرزده از مدارس کوهدشت و طرهان با اشاره به نقش آموزش و پرورش در توسعه جوامع گفت : امروز در آموزش و پرورش انتقال معلومات هدف نیست ،بلکه پرورش قدرت تفکر خلاق اولویت دارد .

وي از توسعه عدالت آموزشی ،مشارکت محوری و مهارت آموزی به عنوان اهداف دستگاه تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: گفتمان ما در آموزش و پرورش باید مبتنی بر سند تحول بنیادین باشد .

وی با اشاره به محدودیت های مالی دستگاه تعلیم و تربیت تصریح کرد : واقعیت این است که کمبود منابع مالی مشکل اصلی آموزش و پرورش نیست.

بازگیران ادامه داد : هنر مدیران موفق این است که به گونه ای برنامه ریزی کنند که با وجود محدودیت های مالی ،حداکثر بهره وری ،اثر بخشی و کارآمدی را داشته باشند

وی با اشاره به اهمیت نقش پژوهش محوری در مدارس گفت : معلمان باید علاوه بر فعالیت های تحقیقاتی ، روح و انگیزه تحقیق و روش های درست پژوهش را در میان دانش آموزان نهادینه کنند ،چرا که پژوهش خود نیازمند آموزش است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان در پایان افزود : دستگاه تعلیم و تربیت استان تلاش می کند که نگاه ها را از بخشی نگری و منطقه نگری در حوزه آموزش دور سازد و مشکلات مدارس را به صورت کلان استانی ببیند و برای رفع این مشکلات برنامه منسجم و دقیقی تدوین نماید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار