مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل:

انقلاب اسلامی حاصل ایثار و فداکاری شهیدان است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت:انقلاب اسلامی و دست آوردهای آن را حاصل ایثار و فداکاری شهیدانی دانست که از جان خود گذشتند.

کد مطلب: ۷۱۲۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد

احمد ناصری در جمع دانش آموزان و مسؤلان شرکت کننده در یادواره شهدای شهرستان مشگین شهر که در مسجد بلال آموزشگاه شهید مطهری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شهیدان انسان های فرهیخته و شریفی هستند که برای حفظ ارزش های ملی و دینی خود از جانشان گذشتند.

وی در جواب اینکه چرا شهیدان در اذهان ماندگار هستند، تصریح کرد: ارزشمند ترین داشته هر انسانی حیات و زندگی اوست که به هیچ قیمتی آن را از دست نمی دهد، الاّ موقعی که یک هدف ارزشمند و متعالی داشته باشد و شهیدان همان هایی هستند که جان خود را در راه همین هدف متعالی نثار کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه " امنیت" بزرگترین دست آورد انقلاب اسلامی می باشد، افزود: در حالیکه جنگ و اغتشاشات خاورمیانه را فرا گرفته است ولی ایران همچنان در امنیت کامل بسر می برد و در سایه این امنیت است کشور می تواند برای ترقی و توسعه خود برنامه ریزی نماید.

ناصری توسعه و ارتقا آموزش در کشور را یکی دیگر از دست آوردهای انقلاب عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا با سرمایه گذاری در آموزش، بی سوادی در کشور را ریشه کن سازد.

وی با بیان اینکه 232 هزار نفر دانش آموز در استان اردبیل مشغول تحصیل می باشند، اظهار داشت: حتی در دورافتاده ترین روستای استان اردبیل نیز مدرسه برای یک دانش آموز وجود دارد، تا همه بتوانند بصورت عادلانه از امکانات اموزشی و پرورشی بهره مند شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود، به ظرفیت علمی و شخصیت های موفق شهرستان مشگین شهر اشاره کرد و یادآوری نمود: در کنکور سراسری 96 شهرستان مشگین شهر 36 نفر از دانش آموزان موفق شدند در گروه آزمایش علوم تجربی و رشته های پزشکی وارد دانشگاه شوند.

ناصری از دانش اموزان خواست تا برای اعتلای ایران اسلامی و پاسداری از خون شهیدان تلاش نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار