مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی

کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک فرصت طلایی برای کشوراست

آموزش‌های غیررسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مطابق با شیوه آموزش‌های رسمی در کشورهای پیشرفته است و در کلیه فعالیت‌های کانون آزادی به عنوان اولین اصل به چشم می‌خورد.

کد مطلب: ۷۱۱۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی در آیین بازگشایی مرکز فرهنگی هنری شماره یک وسیار نیشابوراظهارکرد: در حال حاضر در حوزه فرهنگی و آموزشی، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک فرصت طلایی برای کشور به حساب می‌آیند و معتقدم نظام آموزش و پرورش رسمی ما باید هر چه زودتر از این گنجینه و ذخیره بسیار غنی استفاده کند و بهره ببرد.

جواد محقق نیشابوری گفت: آموزش‌های غیررسمی کانون مطابق با شیوه آموزش‌های رسمی در کشورهای پیشرفته است ودر کلیه فعالیت‌های کانون آزادی به عنوان اولین اصل به چشم می‌خورد و کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال در انتخاب فعالیت‌های ۴۲گانه کانون مختار هستندو ایجاد شادمانی و جنبه بازی و سرگرمی بودن فعالیت‌ها برپایه خلاقیت و پرورش استعداد سه اصل دیگر کانون است که در همه فعالیت‌ها رعایت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر فعالیت‌های خلاقانه مربیان و اعضا را در کانون یادداشت کنیم، یک دایره المعارف ۵۰ جلدی می‌شودو اگر کودک شما حضور دائم در کانون داشته باشد و به خاطر شیوه‌های آموزش کانونی، کانون خانه دوم او می‌شود و مطمئن باشید پس از دو سال یک فرد چند ساحتی با ضریب هوشی و اجتماعی بالا و خلاقیت و نوآوری فراوان تحویل خواهید گرفت.

محقق نیشابوری تشکر از اقدام خیّر نیکوکار محمدرضا حکمت کانون‌سازکه مبلغی بالغ بر یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال بابت بازسازی و بهسازی مرکز اختصاص داد تصریح کرد: مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال بابت تعمیر و تجهیز مرکز فرهنگی هنری شماره۱ و کتابخانه سیار، تامین وسیله نقلیه برای کتابخانه سیار روستایی شهرستان مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال و برای خریداری کتاب و لوازم سمعی‌ و بصری به میزان ۳۰۰ میلیون ریال که در مجموع ۱ میلیارد ریال می‌شود را برای مراکز شهرستان نیشابور اختصاص دادیم و امسال نیز اعتباری برای ساخت فروشگاه در نظر گرفته شده است که برای تکمیل آن به کمک دیگران نیاز داریم.

معاون استاندار و فرماندار نیشابور نیز گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک مجموعه فرهنگی با عملکرد مثبت، سازنده و موثر با قدمت طولانی و سابقه‌ای روشن است و کانون توانسته با تکیه بر استانداردهای آموزشی روز دنیا، در گذر زمان توان خود را حفظ کند و اینجانب به همت والای مربیان کانون و تاثیرگذاری آنان بر آینده روشن کشورمان اعتقاد و ایمان دارم.

سعیدشیبانی افزود: تعداد زیادی از نخبگان و فرهیختگان نیشابوری در هر کجای کشور که هستند به حضورشان در کانون افتخار می‌کنند و آنان دوران اعتماد به نفس و امیدآفرینی و خودشناسی را برای دست‌یابی به موفقیت‌های آینده را در همین مکان فرهنگی گذرانده‌اند.

وی تاکید کرد: مسیر آینده‌سازی و موفقیت و گذرگاه رو به رشد و پیشرفت شهرستان نیشابور از کانون می‌گذرد و حضور خیرین مردمی در ساخت و بهسازی مراکز کانون، نشان از اعتماد مردم به ساختار و عملکرد کانون پرورش فکری است.

معاون استاندار و فرماندار نیشابور تصریح کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی می خواهم در تمام زمینه‌ها با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری و همراهی داشته باشند.

گفتنی است آیین بازگشایی مرکز فرهنگی هنری شماره یک وسیار نیشابور با حضور حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، ابوالحسن حقیقی معاون مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی و جمعی از مسئولان اجرایی وفرهیختگان وهنرمندان نیشابور برگزار شد وتاسیس مجمع عمومی خیرین کانون‌ساز به منظور گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی و بهره‌مندی بیشتر کودکان و نوجوانان از ظرفیت‌ها و توانایی‌های مربیان کانون در این مراسم از سوی مدیرکل کانون استان پیشنهاد شد و فرم‌های ثبت‌نام اعضای مجمع عمومی توزیع شد و اکثر حاضران فرهیخته نیشابوری از آن استقبال کرده و ثبت‌نام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار