پویش دانش‌آموزان کاشانی برای حفاظت از منابع آب و محیط‌ زیست

کاشان (پانا) - در حاشیه برگزاری بازارچه کارآفرینی دانش‌آموزان کاشان که در دبیرستان حضرت علی اصغر (ع) این شهر برپا شد، جمعی از دانش آموزان اقدام به ایجاد پویش برای حفاظت از منابع آب و محیط‌زیست کردند.

کد مطلب: ۷۱۱۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد

در طومار دانش آموزان دبیرستان حضرت علی اصغر علیه السلام کاشان آمده است: حمد و سپاس خدای را که به مهربانی خویش، نعمت حیات در سرزمین چهار فصل را به ما بخشیده است و سرسبزي دشتها،قطره های زلال آب، هوای پاک و طبیعت زیبارا به امانت به ما سپرده است.

در بخش اول طومار دانش آموزان کاشان آمده است: به شکرانه این همه مهربانی خدای بزرگ به حکم آنکه اشرف مخلوقات خداییم و به رسم مسوولیت اجتماعی خویش، سوگند ياد ميكنم كه حرمت پاكي قطره هاي آب را نگاهبان باشیم و خشكي جغرافياي ایرانمان را با حفاظت از آبهاي روان و جاري و آبهاي نهان و در دل خاك اين سرزمين، حيات دوباره بخشیم .

در بخش دیگر این طومار آمده است: سوگند ياد مي كنیم كه از اسراف آب و آلودگي منابع طبیعی، دوری كنیم و به اين موهبت های الهی، حريصانه چشم ندوزیم و تعرض و تصرفي به آن نداشته باشیم و متعهد مي شویم براي ترويج فرهنگ مصرف بهینه آب، كه سرچشمه نجات زندگاني بشريت است و حفاظت از محیط زیست، مروجاني كوشا باشیم و در تحقق این رسالت اصلي تلاش كنیم .

در بخش پایان طومار سوگند مقدس دانش آموزان کاشان آمده است: ما عهد مي بندیم با قانون شكنان و آنها كه با بي توجهي به حيات منابع آبي و محیط زیست اين سرزمين لطمه وارد مي كنند، برخورد متناسب داشته باشیم و آنان را نسبت به سرانجام اینچنين رفتارهايي آگاه و هوشيار نمايیم . باشد که در پناه همدلی و نیک اندیشی همگانی، پرچم سربلند و سرافراز ایران عزیزمان را پرافتخار برافرازیم.

به گزارش پانا، سرپرست و معاونان مدیریت آموزش و پرورش کاشان به همراه جمعی از خانواده دانش آموزان به این پویش پیوستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار