پیام جامعه اسلامی فرهنگیان همدان بخاطر مصوبه حذف آزمون تیزهوشان از دوره ابتدایی

جامعه اسلامی فرهنگیان همدان در پیامی از وزیر آموزش و پرورش بخاطر مصوبه حذف آزمون تیزهوشان از دوره ابتدایی تقدیر و تشکر کرد.

کد مطلب: ۷۱۰۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا همدان، پیام تقدیر و تشکر دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان همدان از وزیر آموزش و پرورش در مورد مصوبه حذف آزمون تیزهوشان از دوره ابتدایی به شرح ذیل است.
(باسمه تعالی)
با فرا رسیدن ایام آزمون ورودی تیزهوشان ونمونه دولتی ، دلهره دانش آموزان هم شروع می شود. آنان در چنین سنی دچار اضطراب و ترس از آزمون می شوند. گروهی از دانش آموزان عصبانی، افسرده، پریشان، ناراحت و مضطرب می شوند و گروهی دیگر، چنان آشفته و نگران می شوند که پاسخ سوالات ساده را هم نمیتوانند بدهند.و این یکی از بزرگترین چالشها و نگرانیهای خانوادههای است که کودکانی در سال ششم ابتدایی دارند و دغدغه قبولی در آزمونهای تیزهوشان و نمونه دولتی را دارند و تمام آمال خود را در قبولی در این آزمونها می بینند.و حال شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه حذف امتحانات ورودی پایه هفتم برای مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و مدارس خاص را تصویب کرد.همچنین در این شورا تصویب شد تجویز کتابهای کمک درسی ممنوع شد که میتوان بعنوان بهترین و مفیدترین مصوبه در آموزش و پرورش در چند سال اخیر دانست .آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه هفتم اثرات مخربی روی دوره ابتدایی داشت و یکی از مطالبات جدی خانواده‌ها حذف این آزمونها بود زیرا با توجه به رقابت ناسالمی که شکل گرفته بود،‌ پروسه بسیار استرس زایی بود و هزینه‌های بسیاری نیز در برداشت. در این میان خانواده‌هایی که متمکن بودند می‌توانستند وارد کلاس‌های خاص شوند که زمینه سودجویی برخی موسسات را فراهم کرده بود. از سوی دیگر خانواده هایی که شرایط مالی نداشتند برچسب عدم توانمندی و باهوش نبودن به فرزندشان می‌خورد که به لحاظ تربیتی آسیب رسان بود.بازگرداندن نشاط به دوران کودکی و محور قرار دادن تربیت ۷.۵ میلیون دانش آموز ابتدایی از مزایای خوب این مصوبه است و اگر بگوییم فرزندان ما از این غول استرس زای آزمون ورودی رها شدند، سخنی به گزاف نگفته‌ایم امروز می‌توانیم خوشحال باشیم یکی از مهمترین و ارزشمندترین تصمیمات گرفته شده که می‌تواند مقدمات اجرایی شدن سند تحول را به شکل صددرصدی در دوره ابتدایی فراهم کند و جا دارد به شورای آموزش و پرورش و وزیر پرتوان برای ایجاد چنین فرصت ارزشمندی تبریک بگوییم.
برای ورود به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در دوره اول متوسطه اول از هر 16 نفر، یک دانش‌آموز پذیرش می شد و این مساله فشار و استرس زیادی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها وارد می‌کرد
هدف از حذف آزمون برای ورود به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی ایجاد شادابی و نشاط در میان دانش آموزان دوره ابتدایی است زیرا از یک طرف دانش آموزان در دوره ابتدایی با ارزشیابی توصیفی مورد سنجش قرار می گرفتند اما از سوی دیگر باید خود را برای شرکت در آزمون های مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی آماده می کردند و امروز یک روز فوق العاده برای تعلیم و تربیت ایران است.
تلاش برای موفقیت در سایر دانش آموزان را از بین می برد. وجود مؤسسات مختلف علمی و انتشار وارائه کتاب های کمک درسی در مدارس ابتدایی وتوزیع گسترده کتاب های کمک درسی ،گردش مالی بالایی نیز صورت می گیرد که هیچ نفعی برای آموزش وپرورش نداردوبه خانواده ها نیز لطمه وارد می کند. شاید دانش آموزان دوره ابتدایی خودشان چندان دچار استرس نشوند، اما خانواده های آن ها همواره نگران موفقیت فرزندشان هستند ودچار استرس می شوند؛ بنابراین ممنوع شدن برگزاری آزمون در دوره ابتدایی کاهش استرس در خانواده ها را به دنبال خواهد داشت.
زاهری _دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان استان همدان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار