در گفت و گو با پانا

کارگردان «فیلشاه»: ​رقابت انیمیشن با رئال امری مرسوم در جشنواره های جهانی است

تهران (پانا) - کارگردان انیمیشن سینمایی «فیلشاه» رقابت فیلم های انیمیشن با آثار رئال را یکی از فرآیندهای عادی و مرسوم جشنواره های معتبر جهانی همچون اسکار دانست.

کد مطلب: ۷۰۸۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد

هادی محمدیان کارگردان انیمیشن سینمایی «فیلشاه» درباره رقابت فیلم خود با سایر آثار رئال سینمایی حاضر در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به خبرنگار پانا گفت: در جشنواره فیلم اسکار تا دو دهه قبل فیلم‌های انیمیشن با فیلم‌های رئال رقابت می‌کردند و سال ۱۹۹۸ فیلم سینمایی «دیو و دلبر» نامزد دریافت جایزه در این جشنواره شد. این امر اتفاق بی‌سابقه و عجیبی نیست و امیدوارم برای این انیمیشن اتفاقات خوبی بیفتد .

وی افزود: فیلشاه نسبت به کار قبلی تیم ما بیشتر مخاطبان کودکان و نوجوان را نشانه گرفته است. فضای این اثر کاملاً شاد و با ریتم بالاست و دو برابر استانداردهای جهانی پلان دارد که نشان‌دهنده ریتم سریع قصه است. بیش از ۲۰۰۰ پلان در این اثر ریتم سریع داستان را نشان می‌دهد و همه تلاش می‌کردند بیشترین لذت را در جریان ساخت از این فیلم ببرند. امیدوارم فیلم در زمان اکران هم بتواند موفق باشد و مدارس و دانش‌آموزان برای تماشای فیلم علاقه نشان دهند.

محمدیان ادامه داد: ساخت این اثر سینمایی دو سال زمان برده است. ۱۶۰ شخصیت در فیلم حضور دارند. ۹۰ دقیقه فیلم با ۲۴۰۰ پلان که سه برابر فیلم رئال با متوسط ۸۰۰ پلان است باعث شد تا فرآیند ساخت فیلم زمان‌بر باشد .

وی در پاسخ به این که آیا رقابت آثار انیمیشن در دو دوره قبل جشنواره بدون دریافت هیچ سیمرغ و صرف نمایش غیررقابتی نوعی فرصت‌سوزی محسوب نمی‌شد؟ عنوان کرد: ذائقه مخاطب ایرانی به دلیل انیمیشن‌های خوبی که در دنیا می‌بینند ذائقه تربیت‌شده و خوبی است. تماشاگران سینما آثار خوب را از بد تمیز می‌دهند. شاید فضای آن سال برای رقابت آثار انیمیشن با یکدیگر فضای مناسبی نبود و هنوز آثار ایرانی نمی‌توانستند ذائقه‌سازی کنند. شاید حضور نداشتن در بخش رقابتی به دلیل نرسیدن به کیفیت لازم بود .

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: به نظرم امسال اتفاق خوب رقابت آثار انیمیشن با آثار رئال است زیرا انیمیشن به جز چهره‌پردازی و بازیگری در بقیه بخش‌ها می‌تواند با کارهای رئال بخش سودای سیمرغ رقابت کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار