در گفت‌وگو با پانا

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش قم: آموزش کاربردی مهم ترین هدف نهضت سوادآموزی است

قم (پانا) - معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش قم آموزش کاربردی را از مهم ترین اهداف نهضت سواد آموزی دانست که سواد آموزان در کنار فراگیری خواندن و نوشتن، مهارت و حرفه ای را نیز باید فرا گیرند.

کد مطلب: ۷۰۷۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد

محمد رضا قاسمی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، با گرامی داشت ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی با تاکید بر رایگان بودن تمامی فعالیت های نهضت سواد آموزی اظهار داشت: در سال 1357 تعداد افرادی که در کشور دارای سواد بوده اند 47 درصد بوده است اما اکنون که در آغاز چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم به 90 درصد رسیده است.

وی افزود: در اوایل انقلاب حدود 50 درصد در استان قم باسواد داشتیم در حالی که اکنون این آمار به حدود 90درصد رسیده است که حدود 385 هزار نفر از مردم استان قم از خدمات رایگان سواد آموزی و آموزش های نهضت سواد آموزی بهرمند شده اند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش قم با تاکید بر کاهش اختلاف بی سوادان در زنان با آقایان گفت: تعداد زنان باسواد استان در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی34درصد بوده است اما حال به حدود 87درصد رسیده است که رشدی معادل 53درصد را حوزه زنان داشته ایم؛ در حوزه مردان نیز با رشد 31 درصدی از 64درصد با سواد در استان به 94درصد رسیده ایم.

معاون مدیرکل آموزش وپرورش قم آموزش کاربردی را یکی از اهداف نهضت سواد آموزی دانست و بیان کرد: چهار مرکز یادگیری محلی را امسال راه اندازی کردیم که سواد آموزان در کنار فراگیری خواندن و نوشتن، مهارت و حرفه ای نیز را فرا خواهند گرفت.

وی با بیان اقدامات نهضت سواد آموزی در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر تصریح کرد: اخیرا در راستای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، تعامل هایی با دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان داشته ایم که تعداد 100 نفر از آموزش دهندگان، آموزش های لازم را توسط مدرسین دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آموزش فراگیرند تا آموخته های خود را در راستای آشنایی با روش های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در کلاس های سواد آموزی ترویج دهند.

قاسمی نیا در پایان از فعالیت های خبرگزاری پانا تشکر کرد و افزود: یکی از ضروریت ها و نیاز های ما در حوزه خبرنگاری، وجود یک خبرگزاری دانش آموزی قدرتمند در کشور است همان طور که در خبرگزاری های دانشجویی فعالیت خوبی را دارند در حوزه دانش آموزی نیز به یک خبرگزاری دانش آموزی چون خبرگزاری پانا نیاز بیشتری است.

/ حانیه عطائی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار