در همایش بزرگ(( سفیران سلامت ، حافظان طبیعت)) از فعالان عرصه محیط زیست تجلیل شد

در همایش ((سفیران سلامت ،حافظان طبیعت )) از تلاش های ماندگارو اثر بخش فعالان عرصه محیط دکتر حسنعلی طغیانی ، پدر بلوط ایران مظفر افشار ، دکتر رضا آذربانی و سید محمد قاسمی تجلیل شد.

کد مطلب: ۷۰۷۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در این همایش که با حضور جمعی از انجمن های مردم نهاد حفاظت از محیط زیست و مدیران دستگاههای اجرایی و با مشارکت آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشد ؛گفت : بر اساس آموزه های دینی انسان در برابر خود ، دیگران و محیط زیستی که در آن زندگی می کند ؛مسئولیت دارد .

خدانظر دریکوند : توجه به درختکاری را از جمله آموزه های دیگر دین مبین اسلام برشمرد و افزود : یکی از شاخص های عمده توسعه در کشورهای مختلف بحث محیط زیست است .

وی خاطر نشان کرد : بر اساس اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ؛ دستگاه تعلیم و تربیت وظیفه دارد نگاه مثبت به محیط زیست و طبیعت را در دانش آموزان نهادینه کند و آنها را به حفظ گونه های گیاهی و جانوری علاقمند کند .

دریکوند در ادامه بر این نکته تاکید کرد که آموزش و پرورش نه تنها باید جنگل ها را بازتولید کند ؛ بلکه باید فراتر از این مبحث حافظان محیط زیست ؛ مانند پدربلوط ایران مهندس مظفر افشارها را بازتولید کند .

وی در ادامه با تجلیل از خدمات دکتر طغیانی گفت : با توجه به تخصص پزشکی دکتر طغیانی وقتی انسان کمر درد داشته باشد ؛بی اختیار به یاد دکتر طغیانی می افتد و باید گفت : زاگرس بدون درختان بلوط کمرش می شکند .

دریکوند در ادامه با قرائت شعری به بیان زیبایی های لرستان پرداخت و ادامه داد : باید کمک کنیم تا این زیبایی ها را برای آیندگان حفظ کنیم .

در پایان این همایش علاوه بر تجلیل از فعالان عرصه محیط زیست ؛ از 3دانش آموز برگزیده جشنواره سفیران سلامت با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار