فرماندار زنجان:خدمت به محرومین یک وظیفه شرعی و دینی است

زنجان (پانا) - فرماندار زنجان گفت:خدمت به محرومین علاوه بر تکلیف اداری یک وظیفه شرعی و دینی است.

کد مطلب: ۷۰۵۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد

رضا عسگری در دیداربا مدیر کل کمیته امداد استان زنجان بیان کرد: با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده مطلوب از ظرفیت بخشداری‌ها ، دهیاری‌ها،بسیج سازندگی و کشاورزان میتوان در جمع‌آوری زکات این واجب الهی گام های موثری برداشت .

وی با اشاره به عملکرد مثبت کمیته امداد استان در محرومیت‌زدایی از جامعه گفت: ظرفیت‌های بالایی در جهت محرومیت‌زدایی در استان وجود دارد و همگان در این حوزه وظیفه ویژه‌ای داریم .

عسگری خدمت به محرومین را علاوه بر تکلیف اداری یک وظیفه شرعی و دینی عنوان کرد وگفت: توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد است وباید باهم افزایی و هدف‌گذاری در بحث اشتغال و مسکن مددجویان تلاش کرده واز تمامی ظرفیت‌های موجود در استان در جهت حمایت از محرومین استفاده کنیم .

فرماندار زنجان به توسعه روستایی نیز اشاره کرد وگفت:در حوزه بوم گردی استفاده از ظرفیت‌های روستاها ایجاد مجتمع‌های اقتصادی و استفاده از محصولات تولیدی روستایی گام مهمی در جهت ایجاد کسب‌وکار و اشتغال در مناطق روستایی است.

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیزدر این دیدار گفت: به‌منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان خدمات مهارت‌آموزی به مددجویان مستعد شناسایی‌شده با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.

وی افزود: رویکرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه مهارت‌آموزی مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه آموزش‌های کیفی باهدف افزایش اثربخشی طرح‌های اشتغال ایجادشده در اقتصاد خانوارهای مددجویی و مبتنی بر بازار محوری و تقاضامحوری است.

صفری با اشاره به اینکه در فرآیند ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مهارت‌آموزی به جامعه هدف مستعد ایجاد اشتغال از شاخص‌های اثرگذار در پایداری طرح‌های اشتغال است، ادامه داد: در کنار مهارت‌آموزی برای مددجویان مستعد ایجاد اشتغال، استعداد سنجی، ایجاد اشتغال، نظارت فنی از طرح‌های اشتغال ایجادشده و بازار سازی و بازاریابی از مؤلفه‌های مهم در پایدارسازی طرح‌های اشتغال ایجادشده برای جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ارائه آموزش‌های ترویجی و بلندمدت درزمینهٔ کارآفرینی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان باهدف افزایش بهره‌وری طرح‌های اشتغال ایجادشده بر اساس الگوی اشتغال‌زایی این نهاد از اقدامات کمیته امداد در مهارت‌آموزی جامعه هدف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار