مدیر عامل آبفای استان کرمانشاه خبر داد

وام ۷۰۰ میلیارد تومانی بانک زیرساخت آسیا برای ساماندهی فاضلاب کرمانشاه

تهران (پانا) - مدیر عامل آبفای استان کرمانشاه می‌گوید بانک زیر ساخت آسیا ۷۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی فاضلاب کرمانشاه وام می‌دهد.

کد مطلب: ۷۰۵۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، علیرضا تخت شاهی، یکی از مشکلات اساسی در شهر کرمانشاه را موضوع فاضلاب شهر دانست و افزود: با پیگیری‌های انجام شده، مقرر شد تا از طریق سرمایه‌گذاری خارجی، بانک زیرساخت آسیایی ۷۰۰ میلیارد تومان را به‌صورت وام اختصاص دهد و این اتفاق خوب دراین راستا است که طرح فاضلاب کرمانشاه را به جای مناسبی برسانیم.
با توجه به کاهش شدید منابع آبی، بایستی با برنامه‌ریزی چشم‌اندازی برای تامین بلندمدت داشته باشیم.
وی افزود: منابع آبی بحث بسیار مهمی است و سرانه منابع تجدیدپذیر در سال کمتر از میانگین است، لذا اگر برنامه‌ریزی کلانی برای آب تامین نشود در موضوع آب در آینده با چالش‌های زیادی روبرو خواهیم بود.
مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه اظهار داشت: منابع آب و تامین بلندمدت آب شهرهای استان، موضوعی بسیار جدی است که از طریق شرکت آب منطقه‌ای به‌طور جدی دنبال می‌شود.
وی یادآور شد: با وجود کاهش شدید منابع آبی ما بایستی با برنامه‌ریزی دقیق و چشم‌اندازی برای تامین بلندمدت داشته باشیم، که این مورد جزو دستورات مشترک شرکت آبفا و آب منطقه ای است.
تخت شاهی افزود: در حوادث زلزله اخیر که در شهرهای استان کرمانشاه اتفاق افتاد، ۱۳ شهر متاثر از زلزله شدند، به گونه‌ای که منابع آب را در هفت شهر به‌طور کلی در زمان وقوع حادثه زلزله از دست دادیم.
مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه اظهار داشت: بیشتر منابع تامین آب شهرهای استان، زیرزمینی است و در اثر زمین لرزه کدورت پیدا می‌کنند، یکی از مشکلات اساسی در این شهرها این بود که بعد از کدورت با هر پس لرزه‌ای، مجددا کدورت ها قطع نمی شد و ما منابعی را به‌عنوان منبع جایگزین نداشتیم و متحمل زحمات زیادی برای تامین آب شرب مردم شدیم.
وی افزود: یکی دیگر از مسائل آبفای استان کرمانشاه بحث اقتصاد آب و قیمت تمام‌شده است؛ اگر بخواهیم سرمایه‌گذاری‌ها، پروژه‌های انجام‌شده و استهلاک را حساب کنیم چه بسا هزینه‌ها به بیش از مبالعی است که از مشترک دریافت می شود. در حالی‌که ما به طور متوسط کمتر از 440 تومان به ازای هر مترمکعب آب از مشترک دریافت می‌کنیم.
تخت شاهی با اشاره به رشد جمعیت گفت: ما در رشد جمعیت نقشی نداریم، اما تمام مشکلات آن به ما برمی‌گردد، از جمله این‌که ما برای آب مورد نیاز در بعضی شهرهایمان با مشکل مواجه‌ایم.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تاکید کرد: بحث بازسازی تاسیسات در حوزه آب و فاضلاب از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرارگیرد و با مسئولین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از محل منابع قانونی اعتباراتی کسب شود تا بسیاری از زیرساخت‌های ما که بیش از ۴۰ یا ۵۰ سال قدمت دارند بازسازی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار