استاندار گلستان

برگزاری ۳۰ جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا و راه اندازی ۱۰ دهکده گردشگری روستایی در نوروز ۹۷

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت توجه به روستاها در برنامه های مرتبط با گردشگری، از دفتر امور روستایی و شوراها استانداری خواست برنامه ریزی لازم برای برگزاری "جشنواره های فرهنگ و اقتصاد روستا" و راه اندازی "دهکده های گردشگری روستایی" طی ایام‌ نوروز ۹۷ را از هم اکنون در اولویت های آن اداره کل قرار دهد.

کد مطلب: ۷۰۴۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان، دکتر سیدمناف هاشمی استاندار گلستان با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و حضور گردشگران و مسافران در استان، و با توجه به آنکه بخشی از جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی استان در محدوده روستاها قرار دارد، دفتر امور روستایی و شوراها استانداری گلستان موظف است با جلب همکاری نهادهای ذیربط از هم اکنون برنامه ریزی لازم جهت استفاده از فرصت نوروز جهت معرفی روستاهای دارای ظرفیت استان را به گردشگران داشته باشد.

استاندار گلستان افزود: در این راستا حداقل برگزاری ۳۰ جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستاها طی ایام نوروز با هدف معرفی شاخصه های فرهنگی روستاها اعم‌ از آداب و رسوم، بازی های بومی محلی، موسیقی سنتی، غذاهای محلی، گویش و نیز معرفی توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی روستاها مدنظر باشد.
وی گفت: می خواهیم در هر روز از ایام نوروز حداقل شاهد برگزاری دو جشنواره در دو روستا باشیم.
دکتر هاشمی افزود: خروجی این جشنواره ها باید ایجاد نشاط اجتماعی، همگرایی مردمی، جلوگیری از فراموشی فرهنگ اصیل روستایی و احیا سنت های نیک آن و تلاش در جهت سوق دادن گردشگر به سوی روستاها باشد.
وی خاطرنشان کرد: دفتر امور روستایی و شوراها در این مسیر باید از ظرفیت و توان همه دستگاه ها و مجموعه ها اعم از اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها، شوراهای روستایی و فعالان اجتماعی استفاده کند.
دکتر مناف هاشمی متذکر شد: راه اندازی حداقل ده دهکده گردشگری روستایی در مسیرهای تردد گردشگران طی ایام‌ نوروز با پراکنش جغرافیایی و فرهنگی مناسب جهت معرفی معماری روستایی استان، شاخصه های فرهنگی روستاها و معرفی محصولات روستایی از هم اکنون باید به صورت جدی در اولویت های دفتر امور روستایی و شوراها استانداری باشد.
وی یادآور شد: با آنکه انجام فعالیت در این حجم و متفاوت از گذشته، سختی های خاص خود را دارد لیکن بر این باوریم در صورت برنامه ریزی صحیح، بهره مناسب از توان نیروی انسانی، جلب مناسب مشارکت ها و در نهایت استفاده حداکثری از ظرفیت های حداقلی توسط دفتر امور روستایی و شوراها استانداری، این انتظارات برآورده خواهد شد.
استاندار گلستان گفت: هر چند که پاکسازی و زیباسازی روستاها باید در کلیه ایام مورد توجه مسئولان شهرستان ها و بخش ها و به تبع آن دهیاری ها و شوراهای اسلامی باشد لیکن انتظار است در اسفند ماه و پیش از فرا رسیدن نوروز ۹۷ شاهد اجرای طرح ضربتی زیباسازی و پاکسازی روستاهای گلستان باشیم.
وی خواستار تهیه شیوه نامه اجرایی مناسب جهت هر یک از برنامه های مذکور از سوی دفتر امور روستایی و شوراها استانداری و ابلاغ آن به فرمانداری ها و بخشداری ها جهت نظام مند شدن فعالیت ها در این راستا شد.
دکتر هاشمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور طی نیمه اسفند در نمایشگاه بین المللی تهران از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری خطاب به علی نصیبی مدیرکل امور روستایی و شوراها گفت: استان گلستان باید بسیار قدرتمندانه در نمایشگاه مذکور شرکت کرده و دفتر امور روستایی و شوراها استانداری از هم اکنون باید برنامه ریزی لازم را جهت معرفی موثر ظرفیت های روستاهای استان گلستان چه از لحاظ فرهنگی و چه اقتصادی با همکاری سایر نهادهای ذیربط در این جشنواره بزرگ داشته باشد.
استاندار گلستان گفت: در راستای اجرای مناسب برنامه های مذکور دفتر امور روستایی و شوراها استانداری باید با جدیت وارد میدان شده و ضمن اعمال مدیریت واحد، نظارت و برنامه ریزی لازم را داشته باشد.
وی با تاکید به علی نصیبی مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری، خواستار ارزیابی شهرستان و بخشداری ها و دهیاری ها در زمینه های فوق الذکر از سوی آن دفتر و معرفی بخش ها و روستاهای موفق و ضعیف در پایان اجرای برنامه های مذکور شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار