عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: نقش موثر ائمه جماعت مدارس در تربیت دینی جوانان و نوجوانان

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: نقش ائمه جماعت مدارس در تربیت دینی جوانان و نوجوان بی بدیل است.

کد مطلب: ۷۰۳۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد

​آیت الله محمد تقی پورمحمدی در همایش ائمه جماعت مدارس مراغه در اردوگاه دانش آموزی المهدی (عج ) مراغه گفت: حضور و نقش پررنگ ائمه جماعت در مدارس علاوه بر الگوی اخلاقی و رفتاری ، نقش بسزایی در تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام برای فاصله انداختن بین نسل جوان و مناسک دینی و باورهای اعتقادی، سرمایه گذاری فراوانی کرده اند ، افزود : ائمه جماعت مدارس با افزایش مهارت های تربیتی و معنوی و ارتباط تنگاتنگ با نسل جدید می توانند ناجیان جوانان و نوجوان در مقاله توطئه های دشمنان باشند.

امام جمعه مراغه در ادامه با اشاره به اینکه نماز در تربیت انسان دارای جایگاه ویژه‌ای است تصریح کرد:نماز با دور کردن انحرافات و گناهان ،آرامش درونی در انسان ایجاد می کند.

وی به ضرورت اقامه نماز در مدارس اشاره و اظهار کرد: انس گرفتن دانش‌آموزان با نماز و فرهنگ قرآنی آنان را افرادی مومن و متعهد بار خواهد آورد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی مراغه نیز در این همایش ضمن ابراز خرسندی از تعامل تنگاتنگ این مجموعه با آموزش و پرورش گفت: از اول سالتحصیلی جدید 280جلسه گفتمان دینی در جهت پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان در مدارس این شهرستان برگزار شده است.

حجت الاسلام علی امیری افزود : در سال جاری 40طلبه به عنوان ائمه جماعت و 60طلبه به عنوان کارشناس مذهبی در مدارس مراغه حضوریافته اند.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این همایش گفت: ائمه جماعت معلمان اخلاق و پایداری هستند و نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارند.

جلیل اسلامی با تاکید براجرای برنامه های اثر بخش در مدارس ، افزود : برای پاسخ گویی به سوالات و نیازهای نسل جدید ، بایستی به اجرای برنامه ها و فعالیت های اثر بخش بپردازیم.

گفتنی است در ادامه این مراسم ائمه جماعت مدارس مراغه تجلیل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار