معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

شوراهای آموزش و پرورش باید زیرساخت مشارکت و نظارت مردم و دستگاهها در عرصه آموزش و پرورش باشند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: شوراهای آموزش و پرورش در حقیقت باید زیرساخت مشارکت و نظارت مردم و دستگاهها در عرصه آموزش و پرورش باشند.

کد مطلب: ۷۰۳۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشست سالانه شوراهای آموزش و پرورش خراسان رضوی و شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی گفت: از مهمترین چالش های حوزه پرورشی حاکمیت اموزش و پرورش و نگاه تفکیکی به اموزش و پرورش می باشد. باید نگاه ما این باشد تمام قسمت های اموزش و پرورش بانگاه تربیتی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: اگر قبول کنیم اموزش و پرورش نهادینه سازی مسائل فرهنگی یک دستگاه محوری هستیم و دستگاه های دیگر به ما کمک می کنند. اصلی ترین دستگاه در تربیت منابع انسانی و ارتقائ و اقتدار عامی برعهده اموزش و پرورش است.

کاظمی در ادامه با اشاره به نقش و اهمیت شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: شوراهای آموزش و پرورش در حقیقت باید زیرساخت مشارکت و نظارت مردم و دستگاهها در عرصه آموزش و پرورش باشند. شعار شوراهای آموزش و پرورش مبنی بر 'مشارکت ملی و نظارت همگانی' برگرفته از روح حاکم بر قانون فعالیت این شوراها است.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش شوراهای آموزش و پرورش را بهترین زیرساخت برای مشارکت و نظارت همه مردم و دستگاهها و بهترین کانون به منظور ایجاد هم افزایی و همگرایی در حوزه مسائل فرهنگی کشور خواند و تصریح کرد:آموزش و پرورش در سه حوزه شامل نهادینه سازی مسائل فرهنگی، جلب مشارکت دستگاهها و مردم و تربیت تمام ساحتی نسل آینده ماموریت اصلی دارد. در مسائل فرهنگی نمی توان وزارت آموزش و پرورش را به تنهایی مسئول دانست زیرا نیازمند کمک همه دستگاهها در این زمینه است و لذا می توان گفت کارکرد اصلی شوراهای آموزش و پرورش این است که آموزش و پرورش را به دغدغه دستگاهها بدل کنند بنابراین شوراها نمادی از ضرورت تبدیل آموزش و پروش به دغدغه ملی هستند.

قابل ذکر است در این جلسه که با حضور استاندار خراسان رضوی و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور برگزار شد از تمبر شوراهای آموزش و پرورش نیز رونمایی شد و فرمانداران و روسای آموزش و پرورش شهرستان های برتر در برگزاری شوراهای آموزش و پرورش تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار