لاریجانی با روسای مجلس عمان، سوریه، پاکستان و سنگال دیدار کرد

تهران (پانا) - رئیس مجلس در حاشیه سیزدهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی با روسای مجلس سوریه، عمان‌‌ و پاکستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

کد مطلب: ۷۰۲۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد

علی لاریجانی امروز (دوشنبه، 25 دی ماه) در حاشیه سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی با خالد هلال ناصر المعمولی، رئیس مجلس کشور عمان و هیات همراه، ایاز صادق، رئیس مجلس ملی پاکستان و حموده یوسف صباغ، رئیس مجلس سوریه و همچنین رئیس مجلس سنگال دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

رئیس مجلس در این دیدار‌ها بر گسترش روابط تجاری میان کشورهای اسلامی و وظیفه کشورهای اسلامی که تلاش برای کاهش اختلاف‌ها است تاکید کرد.

همچنین لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس سوریه با اشاره به اینکه سوریه دوران بسیار سختی را پشت سر گذاشته است، نقش ملت سوریه در پیروزی‌های پیاپی این کشور را قابل تقدیر و ستودنی دانست.

او در دیدار با رئیس مجلس ملی پاکستان نیز گفت: پاکستان اهمیت بسیاری برای ایران قائل است و نقش ایران در منطقه را بسیار مهم می داند.

وی خطاب به رئیس مجلس پاکستان اظهار کرد: حضور شما در کنفرانس مبارزه با تروریسم که در پاکستان برگزار شد، بسیار مغتنم بود و بدون شما دستیابی به بیانیه صادر شده، کار مشکلی بود.

لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس سنگال نیز گفت: ایران برای سرمایه گذاری در بخش های انرژی، فناوری و صنایع مختلف نظیر سدسازی، نیروگاه و غیره آمادگی این را دارد تا با سنگال وارد مذاکره شود همچنین علاقمندیم تجار ایرانی به تجار سنگالی مرتبط شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار