رییس جهاد دانشگاهی کشور وعضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

پژوهش در کشور باید ماموریت محور باشد

توسعه علمی پژوهشی وآموزش های مهارتی یکی از ماموریت های شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

کد مطلب: ۷۰۲۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا خراسان شمالی سیدحمید رضا طیبی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: هفت ماموریت در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است و در اجرای طرح های بزرگ و تکرار پذیر کشور بازار را راحت در اختیار خارجی ها قرار نخواهیم داد
رئیس جهاد دانشگاهی افزود: در پنج موضوع در زمینه حمل و نقل و زمین های مر غوب و آب ماموریت داریم .
طیبی اظهار کرد: برای اثرگذاری فعالیت های جهاد در پیشرفت کشور در برنامه ششم توسعه بر برنامه
' عرضه محور' تاکید شده و تمامی واحدها موظفند بر اساس نیاز منطقه ای خود، فعالیت شاخصی داشته باشند .
وی گفت: در همین راستا فعالیت های مورد انتظار در جهاد دانشگاهی خراسان شمالی را، ایجاد پژوهشکده صنایع غذایی با منشاء دامی، ایجاد مرکزی برای ارائه خدمات پزشکی در حوزه های درمان سرطان، درمان ناباروری، درمان زخم های دیابت، سلول درمانی، اجرای طرح مشاغل خانگی و طرح اصلاح نژاد درختان گردو به روش علمی وپیوندی ذکر کرد .
وی با بیان اینکه حرکت جهاد دانشگاهی در زمینه سلول های بنیادی حرکتی در مرز علم است، اضافه کرد: تجاری سازی این طرح بسیار کاربردی و به دنبال توسعه فعالیت های این حوزه در تمام استان ها هستیم .
رئیس جهاد دانشگاهی پژوهشکده گیاهان دارویی را از نیازهای مبرم کشور عنوان کرد که برای نخستین بار در جهاد دانشگاهی عملیاتی شدایجاد پژوهشکده های صنایع غذایی با منشا دامی در کشور .
طیبی اظهار کرد: واحدهای جهاددانشگاهی موظف به تولید ایده شاخص بومی قابل تبدیل به فناوری هستند .
رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه بر برنامه عرضه محور تاکید شده است، گفت: تمامی واحدهای جهاد دانشگاهی موظف به تولید ایده شاخص بومی قابل تبدیل به فناوری اند .
طیبی در بخشی از سخنان خود در خصوص فعالیت های دانش بنیان جهاد دانشگاهی اضافه کرد: سیاست جهاد بر این بوده که فناوری هایی که در این نهاد به بلوغ رسیده و به جامعه در قالب مرکز تخصصی خدمات می دهند، در قالب ثبت شرکت فعالیت های خود را ادامه دهند .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از ارائه مجوز فعالیت به 16 شرکت دانش بنیان در زمینه گوناگون خبر داد و گفت: ارائه مجوز به 16 شرکت دیگر نیز در دست بررسی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار