به همت متخصصان کشور امکان‌پذیر شد

توليد بيش از 50 هزار واحد داروی استريل تزريقی حیوانی در کشور

تهران (پانا) - یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت داروسازی دامی کشور توانسته است نیاز داخلی به داروهای مختلف دامی را مرتفع ساخته و انواع داروهای مرتبط با دامپزشکی را به صورت کاملا بومی تولید کند.

کد مطلب: ۷۰۲۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان در کشور در چند سال اخیر رونق خوبی گرفته و تعداد این شرکت‌ها هر سال در حال افزایش است، یکی از شرکت‌هایی که در سال 95 به جرگه شرکت‌های دانش بنیان پیوسته، شرکت داروسازی نصر بود.

این شرکت که با بهره‌گیری از توانمندی متخصصان حوزه تولید داروهای دامی شکل گرفت تعداد زیادی از نخبگان و اساتید این رشته حساس و پرکاربرد کشور را گرد هم جمع کرد تا بتواند به عنوان يكي از بزرگترين توليد كنندگان داروهاي استريل تزريقي در ايران و در منطقه خاورميانه فعالیت و زمینه اشتغالزایی جوانان را فراهم کند.

اين شركت با بهره‌گيري ازنيروهاي متخصص و با بكارگيري تجهيزات و امكانات بسيار مدرن مطابق با دستورالعمل هاي GMP واستانداردهاي بالاي بين المللي زير نظر سازمان دامپزشكي فعاليت مي كند و در حال حاضر با استفاده از تكنولوژي برتر در خطوط توليد طبق فارماكوپه هاي USP ، BP و JP قادر به توليد بيش از 50 هزار واحد داروي استريل تزريقي است.

عبدالرحیم مطهری مدیر عامل این شرکت در خصوص فعالیت شرکت در چند سال اخیر می‌گوید: شركت با بيش از صد نفر پرسنل در حال فعاليت است كه با توجه به زمينه گسترش فعاليت نه تنها امكان اشتغال جوانان را فراهم آورده بلكه در ارتباط با مراكز علمي و دانشگاهي مي تواند با ارائه امكانات و اطلاعات دارويي در بالا بردن سطح علمي صنعت داروسازي كشور نقش بسزايي داشته باشد.

از محصولات این شرکت می توان به تولید «اسپکتولین»، «استروپن»، «بنزاپن»، «پروپن»، «پنی میکس»، «تایلوسول»، «تتروکسی»، «جنتاسین»، «دی استرپ»، «کاناپن» و «سفی پرین» اشاره کرد.

محصولات این شرکت در حوزه های مختلف دارویی نظیر «آنتی بیوتیک‌ها»، «ویتامین‌ها»، «هورمون‌ها»، «مواد معدنی»، «ضد التهاب»، «بی حس کننده‌ها»، «آنتی میکروبیال»، «ضد انگل» و «آنتی هیستامین ها» تولید می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار