مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی:

علاوه بر سواد خواندن و نوشتن در مدارس ، انواع سواد از جمله ارتباطی، مالی و عاطفی باید آموزش داده شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی دوشنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه سوادآموزی استان خراسان شمالی اظهار کرد: علاوه بر سواد خواندن و نوشتن در مدارس ، انواع سواد از جمله ارتباطی، مالی و عاطفی به دانش آموزان باید آموزش داده شود.

کد مطلب: ۷۰۰۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا خراسان شمالی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی دوشنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه سوادآموزی استان خراسان شمالی اظهار کرد: علاوه بر سواد خواندن و نوشتن در مدارس باید انواع سواد از جمله ارتباطی، مالی و عاطفی به دانش آموزان باید آموزش داده شود
وی افزود: هم اکنون برخی افراد که دانش آموخته بهترین دانشگاه ها هستند اما نمی توانند با خانواده، شهروند صحبت کنند و مذاکره داشته باشند و همین امر نیز باعث ایجاد اختلاف خانوادگی و بعضا طلاق می شود.
وی با بیان اینکه باب مذاکره برای خانواده ها باز است گفت: اما حتی بعد از 10 جلسه مشاوره گفته می شود جواب نمی دهد طلاق باید بدهید؟ تا می توانند ناامید می کنند.

فریبا باقری افزود ، یکی دیگر از دلایل های طلاق را نداشتن سواد مالی عنوان کرد و افزود: فوق لیسانس دارند اما نمی توانند اموال و ثروت را با همسر خود به اشتراک بگذارند و تنها گفته می شود زمین من، ماشین من، که این من ها زندگی را دچارمسئله می نماید.
باقری با بیان اینکه بیشتر طلاق ها به دلیل نداشتن سواد مالی در درون خانواده شکل می گیرد گفت: باید در جامعه در این خصوص آموزش داده شود اما هم اکنون آموزش حلقه مفقوده ای در این زمینه است.
وی خطاب به مسئولان آموزشی در این آیین گفت: باید به دانش آموزان سواد شکر را نیز یاد بدهیم چرا که هم اکنون در زندگی همه چیز دارند اما دنبال نداشته ها هستند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی بر گسترش سواد عاطفی نیز تاکید کرد و افزود: هم اکنون فرزندان نمی توانند چگونه قهر و آشتی کنند، اعتراض خود را چگونه بیان کنند و حتی در کجا باید انتقاد داشته باشند.
وی افزود: پدر و مادرانی وجود دارند که با داشتن دو یا چند فرزند دو سال با هم قهر هستند، تکنیک قهر 48 ساعته است اما والدین با وجود اینکه در کنار هم قرار دارند و فرزندانشان شاهد روابط آنان هستند طولانی مدت با هم قهر می کنند.
وی بر یادگیری فن مذاکره در خانواده ها نیز تاکید کرد و گفت: در سر کلاس درس باید این مهم شکل بگیرد، همچنین باید مهارت غرور، جرات پذیری، مهربانی را یاد بدهیم، هم اکنون در کشور ژاپن روزانه تعداد زیادی بازی برای شادی و مهربانی به دانش آموزان یاد داده می شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی بر سواد کاربردی نیز تاکید کرد و گفت: دانش آموخته بهترین دانشگاه است اما از علم و داشته های خود نمی تواند استفاده کند، باید سواد تفکر را در بین دانش آموزان آموزش دهیم تا بدانند بعد از اینکه سوادی را یاد گرفتند چگونه از آن برای کار و زندگی استفاده کنند.
باقری در ادامه افزود: هم اکنون در عصر پس از سواد هستیم، کتاب داریم اما کتابخوان ندریم، ماشین و گواهی نامه داریم اما تصادفات افزایش دارد، تعلیم و تربیت باید اثر بخش باشد.
رئیس آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: حوزه سواد آموزی این استان 11 عنوان برتر در سطح کشور کسب کرده است.
براتعلی حاتمی افزود: همچنین در جذب اولیای بی سواد در سطح کشو رتبه پنجم را به خود اختصاص داده ایم، با وجود تلاش ها در راستای سواد آموزی هنوز از این نظر در سطح کشور رتبه مناسبی نداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: یکی از رویکردها ما بستن مبادی ورودی بیسوادی است تا بتوانیم مشکل بیسوادی را کمتر کنیم.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی میزان باسوادی افراد گروه سنی بالاتر از 6 سال در این استان از میانگین کشوری 4.5 درصد عقب تر است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار