معاون وزیر آموزش‌وپرورش در نشست با موسسان مدارس و مراکز غیردولتی یزد

تعیین شهریه مدارس غیردولتی به کارگروه‌های مناطق آموزش‌و‌پرورش واگذار می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش از واگذار شدن تعیین شهریه مدارس غیردولتی به کارگروه‌های مناطق آموزش‌و‌پرورش همچنین پرداخت معوقات معلمان مدارس خرید خدمات آموزشی تا پایان هفته جاری خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۰۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، ممجتبی زینی‌وند در نشست مشترک موسسان مدارس و مراکز غیردولتی استان یزد گفت : تعیین شهریه مدارس غیردولتی به کارگروه های مناطق آموزش و پرورش واگذار می شود .
وی افزود: براساس ماده 15 قانون تاسیس مدارس غیردولتی کارگروه مناطق آموزش وپرورش براساس اقتضائات محلی و شرایط منطقه شهریه مدارس غیردولتی را تعیین می کنند .
زینی وند از تنظیم دستورالعمل نظارت و بازدید از مراکز غیردولتی نیز خبرداد و گفت: دراین دستورالعمل خود ارزیابی موسس ، ارزیابی منطقه و ارزیابی استان و کشور به خوبی تبیین شده است .
وی به پرداخت معوقات معلمان مدارس خرید خدمات آموزشی تا پایان هفته جاری اشاره کرد و گفت : دراین پرداخت حقوق معوقه این گروه از معلمان تا پایان شهریور ماه تسویه خواهد شد .
وی خاطر نشان کرد: سامانه ویژه این معلمان در هفته آینده راه اندازی و موضوع بیمه و نحوه پرداخت آنها هم حل می شود.
سامانه جامع خرید خدمات آموزشی ایجاد می‌شود
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش همچنین در دیدار صمیمی با معلمان یک مدرسه مجری طرح خرید خدمات آموزشی در یزد گفت: سامانه جامع خرید خدمات آموزشی ایجاد می شود.
زینی وند با اشاره به ضرورت صیانت از حقوق معلمان و نظارت جامع بر طرح خرید خدمات افزود: طرح خرید خدمات آموزشی امروزه یک ضرورت است و به منظور صیانت از حقوق معلمان این طرح و نظارت دقیق بر حسن اجرای آن سامانه جامع نظارتی ویژه این طرح ایجاد خواهد شد و از طریق آن به پخش عمده ای از مشکلات حل خواهد شد.
وي ويژگی بارز معلمان طرح خرید خدمات را خدمت به دانش آموزان مناطق محروم و همکاری در جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل عنوان کرد و گفت: یکی از وظایف سازمان مشارکت ها دفاع از حق و حقوق این معلمان و نظارت بر اجرای با کیفیت آموزش ها است.
در این نشست صمیمی، معلمان خرید خدماتی دبستان شهید افسری یزد مسائل و مشکلات خود را با معاون وزیر در میان گذاشتند.
شوراهای آموزش‌وپرورش زمینه‌ساز مشارکت همه‌جانبه را فراهم می‌کند
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه سفر خود به یزد در دهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان با یادآوری این موضوع که جوامعی که به فکر توسعه بوده اند اول به آموزش و پرورش خود توجه داشته اند اظهار کرد: یکی از شاخص های توسعه یافتگی جایگاه آموزش و پرورش و نقشی است که درتولید دانائی و توانائی افراد جامعه دارد.
زینی وند تمرکز زدائی و افزایش مشارکت مردم را از راهکارهای تضمین کیفیت و انعطاف پذیری نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش با محدودیت منابع نمی تواند به تنهائی پاسخگوی انتظارات مردم باشد .
وی علما، صاحبنظران ، اندیشمندان ، اصحاب رسانه و ...به فرهنگ سازی توسعه مشارکت درآموزش و پرورش فراخواند و گفت: شورای آموزش و پرورش یکی ازسازوکارهایی است که زمینه مشارکت همه جانبه در آموزش و پرورش را فراهم می کند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش از شورای آموزش و پرورش به عنوان ظرفیتی ابرای به کارگیری تمام منابع محلی به منظور بسط و گسترش مشارکت و بهترین راه گره گشائی براساس اقتضائات و نیازهای محلی یاد کرد و گفت: عضویت 16 دستگاه در شورای آموزش و پرورش مبین این ظرفیت والاست.
معاون وزیر آموزش و پرورش پیگیری و مکاتبات استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان یزد برای حل مشکلات معلمان مدارس مجری طرح خرید خدمات آموزشی در چند روز گذشته را ستود و گفت: آموزش و پرورش باید به یک دغدغه همگانی مبدل شود.
وی به سرمایه گذاری موسسان درمدارس غیر دولتی اشاره کرد و با یادآوری ضرورت حمایت از این عزیزان افزود: اکثریت موسسان مدارس و مراکز غیردولتی فرهنگیان پیشکسوتی هستند که افزون برسی سال عمر خود را در راه تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین صرف کرده اند و عشق به تعلیم و تربیت آنان را به این عرصه کشانده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار