تجلیل مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از قهرمانان ورزشکار پهلوانی و زورخانه‌ای

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با حضور در زورخانه امیر عرب از قهرمانان ورزشکار پهلوانی و زورخانه ای استان تجلیل کرد.

کد مطلب: ۶۹۹۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد

احمد محبی شب گذشته ١٢ دی ماه جاری در این مراسم بیان داشت:ورزش زورخانه ای برگرفته از آموزه های ایرانی و اسلامی است که باید با تمام وجود ضمن حفظ ارزشهای تاریخی در گسترش آن میان همه اقشار جامعه قدم های موثری برداشته شود .

وی ضمن تقدیر از از مدال آوران استان تصریح کرد:ورزش پهلوانی و زورخانه ای با سابقه ای دیرینه ای که دارد از فرهنگ غنی ایرانی و مذهبی برخوردار است و ورزشکاران این رشته ارزشی ضمن تلاش برای پرورش جسم و روح می بایست پیش از ورزشکاران دیگر رشته ها در مسیر پهلوانی حرکت کنند و در این مورد الگویی تاثیر گذار برای سایر ورزشکاران باشند .

وی با بیان اینکه آداب و اخلاق مداری عضو جدا ناپذیر زورخانه است و باید تلاش شود تا فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در تمامی رشته های ورزشی نهادینه شود افزود:آنچه که پهلوانی را معنا می‌کند، منشور اخلاقی، از خودگذشتگی، ادب، راستگویی، خوشرویی، صبوری و کمک به نیازمندان بوده، که همه این اوصاف در زورخانه ها جاری است.

در پایان مراسم از طرف مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود به مهدی قمری رئیس هیئت زورخانه ای و پهلوانی استان به جهت قهرمانی در مسابقات کشوری اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار