در دیدار نمایندگان استان اردبیل مطرح شد؛

جهانگیری: با تعامل خوب میان دولت و مجلس گره‌های کشور گشوده می‌شود

تهران (پانا) - جلسه ديدار نمايندگان مردم استان اردبيل در مجلس شوراي اسلامي با معاون اول رييس جمهور عصر امروز(سه شنبه) برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۹۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد

اسحاق جهانگيري در اين جلسه استان اردبيل را استاني پر ظرفيت به لحاظ منابع طبيعي، جاذبه هاي گردشگري و نيروي انساني برشمرد و از استاندار اردبيل خواست براي فرصت هاي سرمايه گذاري اين استان را به شركت هاي بزرگ سرمايه گذاري غيردولتي به نحو مناسبي معرفي كند.

معاون اول رييس جمهور افزود: يكي از موانع پيش روي توسعه در كشور آب است كه خوشبختانه استان اردبيل در اين زمينه مشكل جدي ندارد و اين استان از قطب هاي اصلي كشاورزي كشور محسوب مي شود و علاوه بر آن با راه اندازي برخي كارخانه هاي صنعتي نظير سيمان در سالهاي گذشته، زمينه هاي صنعتي شدن استان فراهم شده است.

دكتر جهانگيري همچنين با يادآوري اينكه استان اردبيل استاني مرزي است، خاطرنشان كرد: توسعه روابط مرزي از اولويت هاي اصلي دولت است و خوشبختانه جمهوري اسلامي ايران روابط صميمانه اي با كشور جمهوري آذربايجان دارد و استان اردبيل مي تواند از اين فرصت براي گسترش تجارت مرزي و توسعه استان استفاده كند.

وي افزود: جمعيت زيادي از مردم استان اردبيل در روستاها و شهرهاي كمتر از ده هزار نفر سكونت دارند و مسئولين استان مي توانند با استفاده از اعتباراتي كه در قالب 1.5 ميليارد دلار اعتبار براي توسعه اشتغال روستايي در كشور در نظر گرفته شده، زمينه ايجاد واحدهاي صنعتي كوچك و به دنبال آن اشتغالزايي در استان و بخصوص روستاها را مهيا سازند.

معاون اول رييس جمهور در ادامه سخنان خود نقش مجلس شوراي اسلامي را در توسعه كشور تعيين كننده و مهم ارزيابي كرد و گفت: با تعامل خوب ميان دولت و مجلس مي توان به گشوده شدن گره هاي كشور اميدوار بود و در مقطع فعلي كه رابطه خوبي ميان دولت و مجلس وجود دارد، بايد از اين فرصت براي توسعه كشور استفاده كنيم.

دكتر جهانگيري افزود: خوشبختانه ايران از ظرفيت هاي بي نظيري همچون منابع طبيعي غني، نيروي انساني متخصص و موقعيت جغرافيايي منحصر بفرد برخوردار است كه بايد با سياستگذاري صحيح از اين ظرفيت هاي در جهت توسعه كشور استفاده كنيم.

وي ادامه داد: جاذبه هاي گردشگري طبيعي استان اردبيل فرصتي كم نظير براي توسعه اين استان است كه بايد در معرفي اين ظرفيت ها تلاش كرد.

در اين جلسه كه معاون رييس جمهور در امور مجلس نيز حضور داشت، نمايندگان مردم استان اردبيل در مجلس شوراي اسلامي نيز هر كدام در سخناني، مهمترين مسائل و كاستي استان را مطرح كردند و پيشنهاداتي براي توسعه استان ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار