با همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی؛

توانمندسازی دانش‌آموزان در حوزه خلاقیت و ایده‌پردازی انجام می‌شود

تهران (پانا) - سامانه ثبت اختراع دانش آموزی به زودی رونمایی می‌شود تا آموزش هزار و پانصد مربی و 100هزار دانش آموز در کارگاه های آموزشی از طریق این سامانه محقق شود.

کد مطلب: ۶۹۸۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی به امضاء رسید تا حمایت از دانش آموزان و پژوهش سراهای دانش آموزی با انعقاد این تفاهمنامه عملی شود.

آموزش روش تحقیق به زبان ساده، حمایت از مطالعات جمعی، کارآفرینی و خلاقیت و ثبت اختراع دانش آموزی از جمله محورهای این تفاهم‌نامه است. جلسات متععدی برای محقق شدن محورهای مختلف بین نمایندگان دو سازمان برگزار شد و در نهایت سامانه‌ای برای فعالیت‌های مدنظر طراحی شد.

آموزش ایده پردازی، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی، تشویق دانش آموزان به کار گروهی، آموزش روش تحقیق به روش ساده، حمایت از مطالعات جمعی، حمایت از ثبت اختراعات دانش‌‌آموزی به منظور افزایش قدرت ریسک، اعتماد به نفس و استقلال در دانش آموزان برخی از سامانه مذکور است که به زودی با عنوان سامانه ثبت اختراع دانش آموزی رونمایی می‌شود.

از دیگر اهداف این سامانه می توان به موارد ذیل اشاره کرد: آموزش ایده پردازی، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی، تشویق دانش آموزان به کار گروهی، آموزش روش تحقیق به روش ساده، حمایت از مطالعات جمعی، حمایت از ثبت اختراعات دانش‌آموزی به منظور افزایش قدرت ریسک، اعتماد به نفس و استقلال در دانش آموزان برخی از سامانه مذکور است. سالانه آموزش 1500 مربی و 100هزار دانش آموز در کارگاه های آموزشی از طریق این سامانه محقق می‌‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار