با مشارکت بنیاد علوی صورت گرفته:

توزیع بسته های کمک آموزشی در مناطق محروم

زنجان(پانا)معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امسال با مشارکت بتیاد علوی علاوه بر توزیع پوشاک و البسه توزیع بسته های کمک آموزشی انجام می شود.

کد مطلب: ۶۹۷۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد

محمود شهبازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کیفیت‌بخشی آموزشی به فرآیند یاددهی و یادگیری از اهداف آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات که در راستا فرآیند یاددهی و یادگیری انجام داده شد، انعقاد تفاهم نامه با بنیاد علوی است، عنوان کرد: تا چند سال پیش این بنیاد توزیع پوشاک و البسه در بین دانش‌آموزان مناطق محروم را انجام می‌داد اما با وجود رایزنی‌ها تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد تا علاوه بر توزیع کالاهای مذکور توزیع بسته‌های کمک آزموشی نیز انجام شود.

شهبازی با اشاره به اینکه در سال‌جاری21 هزار و 425 جلد کتاب کمک آموزشی در بین دانش‌آموزان توزیع شده است، تصریح کرد: ارزش ریالی کتاب‌ها بیش از 5 میلیارد ریال بوده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه یک اتفاق تازه در استان زنجان که با بنیاد برکت و سازمان فنی و حرفه‌ای انجام داده مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است، بیان کرد: این طرح در 24 مدرسه کشور در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه سه مدرسه در استان مجری طرح مهارت‌آموزی است، بیان کرد: این طرح با هدف هر دانش‌آموز یک مهارت اجرایی می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد: سه مهارت متفاوت در سه مدرسه در زمان فراغت دانش‌اموز به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز آموزش و پرورش می‌تواند ادعا کند شرایط لازم برای تحصیل همه دانش‌آموزان را در سطح استان فراهم کرده، عنوان کرد: این در حالی است که پراکنندگی روستایی فراهم شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اضافه کرد: دو ماموریت اصلی آموزش و پرورش پوشش کودکان لازم‌التعلیم است.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های کمک آموزشی در قالب 6 خدمت انجام می‌شود، بیان کرد: برگزاری آزمون‌های توزیع، نصب نرم‌افزار آزمون‌یار، توزیع مجلات دانشمند، CD و نمونه سوالات امتحانات نهایی از جمله این خدمات است.

شهبازی با اشاره به اینکه اهداف اجرای توزیع اقلام کمک آموزشی، ارتقای خدمات آموزشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است، بیان کرد: افزایش درصد قبولی، کاهش فاصله مناطق محروم و آمادگی برای کنکور و پذیرش در رشته‌های خوب دانشگاهی از جمله اهداف توزیع اقلام کمک آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های بنیاد علوی در 10 منطقه محروم و کمتر توسعه یافته استان زنجان توزیع شده است، بیان کرد: خدابنده، افشار، بزینه‌رود، سلطانیه، سجاسرود، زنجانرود، ایجرود، ماهنشان، انگوران و طارم مناطق مذکور است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برگزاری آزمون رایگان در راستای ارتقای کیفیت آموزشی بیان کرد: نمونه نتیجه این آزمون‌ها ارتقای میانگین نمرات در نهایی استان زنجان و کسب مقام دوم در سطح کشور در این حوزه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار