مدیرکل کرمان:

توانمندسازی معلمان پيش شرط توسعه پايدار است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان توانمند سازی و آموزش معلمان و مدیران مدارس را از اولویت‌های برنامه‌های آموزش و پرورش استان عنوان كرد.

کد مطلب: ۶۹۷۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد محسن بیگی در دومین گردهمایی سرگروه های آموزش متوسطه دوره دوم استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان زلزله بم، اظهار کرد: توسعه پایدار و رشد علمی در آموزش و پرورش منوط به توجه به منابع انسانی و آموزش نیروی انسانی و توانمند سازی معلمان است.

محسن بیگی اظهار داشت: بزرگترین گام برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت توانمند سازی معلمان و بروز کردن دانش همکاران فرهنگی با استفاده از شیوه های نوین یاددهی و یادگیری است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: معلمان و مربیان هدایتگران واقعی دانش آموزان به سوی کمال و سعادتمندی هستند.

وی نیاز سنجی و توجه به نیازهای امروزی دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و افزود: در حوزه تعلیم و تربیت نیازهای دانش آموزان متفاوت است و معلمان باید نیازهای ضروری دانش آموزان را در اولویت کار خود قرار دهند.

محسن بیگی با اشاره به اهمیت نقش سرگروه های آموزشی در فرآیند تعلیم و تربیت، اظهار کرد: سرگروه های آموزشی باید به عنوان حلقه واسط نیازهای آموزشی دانش آموزان و معلمان را به حوزه های ستادی منتقل کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به آسیب های نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: بزرگ ترین تهدید برای آموزش و پرورش عدم توانمند سازی معلمان است.

وی به روز بودن و مطالعه کردن معلمان را از مهمترین راه های پیشرفت نظام آموزش و پرورش دانست و بر آن تاکید کرد.

محسن بیگی به حساسیت جامعه نسبت به معلمان اشاره کرد و افزود: مردم و جامعه به دنبال معلمان توانمند هستند و از معلمان و مدارس توانمند در آموزش و پرورش استقبال می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از معلم به عنوان ناجی یاد کرد و گفت: مهم ترین رسالت آموزش و پرورش تربیت نسلی آگاه، پرسشگر و خلاق است که معلمان عزیز نقشی انکار ناپذیر در این زمینه دارند.

بر پایه این گزارش: دومین گردهمایی سرگروه های آموزش متوسطه دوره دوم سراسر استان در محل دبیرستان علامه حلی آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار