صبح امروز برگزار شد؛

نشست شورای عالی کمیسیون ملی آیسسکو با حضور وزیر آموزش و پرورش

تهران (پانا) - نشست شورای عالی کمیسیون ملی آیسسکو با حضور سید محمد بطحایی و اعضای شورا در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۶۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز علیرضا کمره‌ای سرپرست مركز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در این نشست با ارائه گزارشی از پیشینه استقرار دفتر آیسسکو در ایران گفت: این کمیسیون در دهه۱۹۵۰ در ذیل کنفرانس عمومی کشورهای اسلامی تشکیل شد و فعالیت‌های آن به سه زبان انگلیسی، عربی، و فرانسه منتشر می‌شود.

وی از همکاری ۱۱۴ سازمان تخصصی و بین المللی با این کمیسیون خبر داد و افزود: ۵۴ کشور عضو این کمسیون هستند و تقویت، ارتقا و تحکیم همکاری کشورهای اسلامی از جمله اهداف تشکیل این کمیسیون است.

کمره ای خاطرنشان کرد: در ایران در سال۱۳۷۴ کمیسیون آیسسکو استقرار یافت وآئین نامه آن در سال ۱۳۸۳ به تصویب رسید و هم اکنون این کمیسیون دارای ۷ کمیته تخصصی است.

آیسسکو یا سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی یا ISESCO یک سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی است که در مه ۱۹۷۹ تأسیس شد. مقر آن در در رباط در مراکش قرار دارد. ۵۷ کشور اسلامی از جمله ایران عضو این سازمان هستند. این سازمان با هدف هماهنگی و گسترش تعامل و همکاری‌های آموزشی، علمی و فرهنگی، با الهام از اهداف و تعالیم اسلام، میان کشورهای اسلامی تأسیس گردید.

شایان ذکر است در این نشست اعضای شورا بر اساس دستور جلسه گزارش هایی را ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار