در گفت‌و‌گو با پانا

احمد شیرزاد: امیدواریم کار کشور دوباره به دست یک شبه‌احمدی‌نژاد نیفتد

تهران (پانا) - احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده پیشین مجلس، به دولتمردان توصیه کرد که موقعیت کنونی را مغتنم شمارند چراکه همیشه احتمال حضور یک «ترامپ» یا «احمدی‌نژاد»در رأس قدرت وجود دارد.

کد مطلب: ۶۹۶۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد

احمد شیرزاد در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص هجمه هایی که علیه دولت در کشور ایجاد شده و اینکه گفته می شود برخی نهادهای دیگر با هجمه بر دولت قصد دارند ضعف عملکرد خود را پنهان کنند،اظهارکرد: «اگر در مجلس، دولت و یا شورای‌ شهر کم کاری شود برای مردم مشخص است و دلیلی ندارد که این مسائل با هم مخلوط شوند. در افکار عمومی مردم ارتباطات دقیقی بین دولت و مجلس وجود ندارد. به هرحال مجلس، دولت و شورای شهر ممکن است مشکلات و کاستی‌های خود را داشته باشند، مردم کوچه و بازار بین این دستگاه‌ها و سایر نهادهای مختلف حاکمیت خیلی تفکیکی قائل نیستند و فقط دستگاه‌ها را در حد مراجعات معمولی می‌شناسند که شهرداری چه طور جایی است. اما اینکه مجلس و شورای شهر به کدام جناح وابسته است خیلی در بین مردم کوچه و بازار اهمیتی ندارد.»

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی افزود: «اما در مورد موجی که اخیرا بر ضد دولت به راه افتاده همانطور که آقای خاتمی هم گفت این اتفاقات خیلی مشکوک به نظر می‌رسد، مگر می‌شود رفت و برگه رأی افراد را پیدا کرد و صحبت کرد که چه فردی به چه کسی رأی داده است، ما از کجا بدانیم کسانی که الان می‌گویند از رأی خود پشیمانیم به چه کسی رأی داده‌اند و اصلا از کجا بدانیم که رأی داده‌اند. اگر چنین موجی در کشور راه بیافتد کار صحیحی نیست. البته اگر یک جناح شناسنامه‌دار سیاسی بگوید که ما از تصمیم‌های قبلی خود پشیمانیم، این موضوع را می توان قبول کرد اما تا کنون چنین اتفاقی هم نیفتاده است.»

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: «حال اگر یک فرد شناخته شده که مشخص است در انتخابات به صورت محکم از آقای روحانی حمایت کرده است بگوید من دیگر حمایت نمی‌کنم و از رأی خود پشیمانم می‌توان باور کرد. اما اینکه در فضای مجازی که هیچ هویتی مشخص نیست کسانی بگویند که جز رأی‌دهندگان به روحانی هستیم و اکنون پشیماینم ، قابل اثبات نیست. معمولا طیفی از جناح اصولگرا از این تمهیدات بهره‌برداری زیادی می‌کند و در گذشته نیز چنین اتفاقاتی افتاده است.»

قصد دارند کشور را به صورت یک باشگاه خصوصی اداره کنند

وی در خصوص سودای بازگشت به قدرت در بین اصولگرایان تصریح کرد:«اصولگرایان اصولا در گذشته چندان اهل مشارکت در قدرت نبودند حتی افراد معتدل‌تر آنها نیز معتقد بودند که باید کشور را به صورت یک باشگاه خصوصی اداره کنند. اما امیدواریم بخش‌های قابل توجهی از آنها در معیارهای گذشته خود تجدید نظر کنند.»

شیرزاد تصریح کرد: «اما توصیه من به دوستانم که اکنون قدرت و امکان نسبی در دست دارند این است که در زمینه تامین رضایت مردم بیشتر کار و تلاش کنند. به خصوص دوستانی که در دولت فعالیت می‌کنند بدانند که این موقعیت‌ها به راحتی تکرار نمی شود و قابل تضمین نیست که روند اجرایی فعلی ادامه پیدا کند و همیشه این احتمال وجود دارد که احمدی نژاد و یا ترامپی در رأس قدرت قرار گیرند و رشته امور از دست افراد متخصص خارج شود این امکان همیشه خواه از طریق قانونی و خواه اعمال نفوذ یا برنامه‌ریزی‌های خاص وجود دارد. به هر حال موقعیت کنونی دوستان بسیار مغتنم است به خصوص دولتی‌ها که باید بسیار تلاش کنند و در کار‌ها جدیت داشته باشند.»

به صرف یک مشکل نمی توانیم بگوییم پشمانیم

وی ادامه داد: «مردم ما نیز باید هوشیار باشند به صرف اینکه مشکلی پیدا می‌شود یا در آمد دولت جابه‌جا می‌شود نمی‌توانیم بگویم که دولت بد عمل کرده است. همین مخالفت‌هایی که از سوی دولت آمریکا علیه ایران به راه افتاده است یا غرض‌ورزی‌هایی که از سوی حکام سعودی علیه ایران اعمال می‌شود و موقعیت منطقه را به خطر می‌اندازند، به لحاظ اقتصادی به ما ضربه می‌زند و فقط در سطح سیاست خارجی باقی نمی‌ماند.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های خارجی که امید داشتیم در ایران اتفاق بیفتد به دلیل همین دشمنی‌ها رخ نداده است و این مشکل عملکرد دولت نیست. بلکه می‌توان آن را به حساب بدشانسی گذاشت. همین اتفاق در عرصه فروش نفت خام برای کشور رخ داد و به 30 دلار در دوره‌ای رسید و همه اینها مشکلاتی بود که گریبان‌گیر این دولت شد. اما امیدواریم با یک تلاش مضاعف همه دولتمردان و کسانی که در دیگر نهاد‌ها فعالیت می‌کنند فضا را به گونه‌ای پیش ببرند که بتوانیم تا حد امکان رضایت مردم را فراهم کنیم و امیداریم کار کشور دوباره به دست یک شبه احمدی‌نژادی نیافتد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار