مدارس شبانه روزی نقش مهمی در شکوفایی استعداد دانش آموزان کم بضاعت دارند

تهران (پانا) - یک مقام مسئول اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: مدارس شبانه روزی نقش مهمی در شکوفایی استعداد دانش آموزان کم بضاعت مالی داشته است.

کد مطلب: ۶۹۶۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد

اسماعیل کوهی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون هفت نفر از کسانی که در مدارس شبانه روزی تحصیل کرده بودند تا سطح تحصیلات پزشکی ادامه تحصیل داده اند.

وی اظهار کرد: این هفت نفر با استفاده از حمایت خیریین مدرسه ساز و پوشش تحصیلی مدارس شبانه روزی موفق شده اند تا سطح تحصیلات پزشکی ادامه تحصیل داده و اکنون به ارائه خدمات رایگان پزشکی به بیماران نیازمند می پردازند.

وی ادامه داد: جلوگیری از ترک تحصیل، حمایت از دانش آموزان نیازمند و افزایش پوشش تحصیلی از اهداف مد نظر فعالیت این مدارس است که تاکنون موفقیت های خوبی بدست آورده است.

او گفت: در قدیم مرسوم بود، دانش آموزان مناطق روستایی باید پای دار قالی و یا فعالیت های کارگری ادامه زندگی می دادند ولی به همت مردم خیر و مدرسه ساز و حامی مدارس شبانه روزی اکنون این رویه به ادامه تحصیل و کسب رتبه های پزشکی تغییر کرده است.

کوهی تأکید کرد: برخی از دانش آموزان مدارس شبانه روزی همچون حلقه های ضعیف یک رشته زنجیره تحصیلی می باشند که با کوچک ترین فشار ترک تحصیل خواهند کرد.

وی در ادامه به نقش تاثیرگذار خیرین مدرسه ساز در خصوص توان بخشی به این قشر در معرض ترک تحصیل پرداخت و افزود: باید به حمایت بیشتر و شناسایی استعداد مغفول مانده در مناطق محروم از طریق این مدارس بیشتر توجه شود.

کوهی از تحصیل بیش از 6هزار دانش آموز در 16 منطقه دارای مدارس شبانه روزی در کل استان کردستان خبرداد و گفت: سهم شهرستان بیجار از این تعداد 470 دانش آموز می باشد که رقم بسیار کمی است.

وی ادامه داد: از این تعداد دانش آموز، 260 دانش آموز پسر و 210 دانش آموز دختر هستند که این آمار نشان می دهد باید برای جذب بیشتر دانش آموزان دختر تلاش شود تا از ترک تحصیل این قشر جلوگیری شود.

او با تشریح شرایط لازمه بهره مندی دانش آموزان از امکانات شبانه روزی مدارس اظهار کرد: دانش آموزان بی سرپرست، دانش آموزان بد سرپرست، دانش آموزان بدون پدر، دانش آموزانی که از توان اقتصادی مناسب برای ادامه تحصیل برخوردار نیستند و یا روستای آنها فاقد مدرسه است می توانند از امکانات و تسهیلات مدارس شبانه روزی بهره مند شوند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بیجار هم به ایرنا گفت: مدارس شبانه روزی کوثر و شهید رجایی دوره متوسطه دوم بیجار، از جمله مدارس موفق و علمی شهرستان بیجار می باشند.

غلامرضا جعفری افزود: در زمینه حمایت از مدارس این شهرستان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تاکنون بیش از یک میلیارد ریال اختصاص داده است که 25درصد آن برای مدارس شبانه روزی و 75درصد مابقی در مدارس دیگر هزینه شده است.

او از سوء تغذیه برخی دانش آموزان نیازمند در خانه خبرداد و اظهار کرد: برخی دانش آموزان بعلت کم توجهی والدین دچار سوء تغذیه هستند و برخی نیز قصد ترک تحصیل دارند که طی مدت سپری شده از آغاز سال تحصیلی با همکاری دهیاران، بخشداران و معلمان توانمند تلاش زیادی برای جلوگیری از ترک تحصیل آنان صورت گرفته است.

جعفری با اعلام شماره حساب 0106009868006 نزد بانک ملی از همه مردم خیر و نیکو کار خواست تا در زمینه افزایش پوشش تحصیلی، حمایت از دانش آموزان بی بضاعت، کم بضاعت و دارای مشکلات تحصیلی بعنوان یک کار خدا پسندانه و صدقه جاریه خود را سهیم کنند.
در شهرستان بیجارکه در شرق استان کردستان واقع شده است، حدود 11هزار دانش آموز در سه مقطع تحصیلی در قالب حدود 220 مدرسه به تحصیل اشتغال دارند.

در حال حاضر بیش از 98 درصد شهرستان بیجار تحت پوشش آموزش رسمی قرار دارد. حدود 470 دانش آموز در چهار مدرسه شبانه روزی با حمایت دولت، همیاری مردم و خانواده های دانش آموزان مشغول به تحصیل در این مدارس به تحصیل اشتغال دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار