رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی به پانا خبر داد

گزارش بیش از 8هزار مورد کودک‌آزاری در شش ماه اول سال 96

تهران (پانا) - رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور آمار موارد کودک آزاری از ابتدای سال 96 را 8 هزار و 400 مورد از طریق خط 123 اعلام کرد.

کد مطلب: ۶۹۵۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد

حسین اسدبیگی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به آخرین آمار مربوط به کودک آزاری در سال 96 اظهارداشت: در 6 ماه ابتدایی سال 96 تعداد 8 هزار و 400 تماس درباره کودک آزاری با خط تماس 123 برقرار شده و هزار و 193 مورد نیز به مراکز مداخله در بحران مراجعه شده است و خدمات سایر نیز بیش از 5 هزار مورد بوده که نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور ادامه داد: در سال گذشته در مجموع تماس‌هایی که با خط 123 درباره کودک آزاری برقرار شده تعداد 173 هزار و 725 مورد بوده که از این تعداد 13 هزار و 766 تماس مربوط به کودک آزاری بوده است.

وی با اشاره به اتمام کار بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در کمیسیون قضایی مجلس گفت: تصویب قانون به تنهایی کمکی به کودک آزاری نمی‌کند و اجرای آن اهمیت دارد .ولی به هر حال با تصویب این لایحه اتفاقات خوبی در مسایل مربوط به کودکان و نوجوانان خواهد افتاد.

اسدبیگی درباره تأمین بودجه مراکز اورژانس اجتماعی نیز گفت: قرار است 100 میلیارد تومان به راه‌اندازی و افزایش مراکز اورژانس اجتماعی تعلق گیرد که هنوز تخصیص نیافته و منتظر تخصیص این اعتبار هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار