مجتبی تقوی در گفت و گو با پانا:

بی برنامگی فوتبال ایران گریبان گیر کرش شده است/از باشگاه های بازیکن ساز حمایت نمی شود

خبرگزاری پانا: سرمربی سایپا گفت: برای موفقیت باید برنامه داشت و این بی برنامگی فوتبال ما باعث شده تا کرش هم نتواند اندیشه های خود را اجرایی کند.

کد مطلب: ۶۹۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد

مجتبی تقوی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری پانا با اشاره به پیروزی پرگل سایپا مقابل فجرسپاسی اظهار داشت: بازی خیلی خوبی دو تیم به نمایش گذاشتند. به رغم این که نتیجه این بازی نه در سقوط و نه در گرفتن سهمیه تاثیری داشت، خیلی محکم و جوانمردانه بازی کردند و این نقطع عطف دیدار بود.

وی افزود: ما موقعیت های خیلی خوبی داشتیم که فقط 3 گل زدیم و اگر دقت می کردیم، می توانستیم گل های بیشتری بزنیم با این حال باید این را در نظر گرفت که طبق معمول تیم سایپا به جز سبحانی و غلام نژاد که چند ماه است، در اختیار نداریم، 4 بازیکن دیگر خود را هم نداشت و جوانها خوب بازی کردند.

سرمربی سایپا تصریح کرد: البته برخی جوانها خوب انتظارات را برآورده نکردند. آنها باید بدانند که پشت بازی دادن به جوانها، آبرو حیثیت افراد و باشگاه در میان است و باید از این فرصت خوب استفاده کنند.

تقوی در خصوص وضعیت داوری بازی مقابل فجر گفت: داوری مشکل خاصی نداشت و تقریبا عادلانه سوت زد ولی نیمکت فجرسپاسی خیلی سروصدا می کردند و نمی دانم این اعتراضات برای چه بود. البته یاوری که خود پیر فوتبال است، کمتر اعتراض می کرد.

وی در خصوص رتبه نهمی سایپا تاکید کرد: توقعات در نیم فصل اول از سایپا بالا رفت. ما در نیم فصل اول جزو معدود تیم هایی بودیم که هم خوب بازی کردیم و هم خوب نتیجه گرفتیم اما مشکلات زیادی داشتیم. ما در نیم فصل اول نشان دادیم که پتانسیل بالایی داریم ولی این مشکلات روی کیفیت تیم تاثیر داشت.

سرمربی سایپا افزود: این قدر این مشکلات زیاد بود که یا ما شانه های ضعیفی داشتیم یا این که بد بودیم با این حال مشکلات این فصل ما در یک دهه اخیر بی سابقه بود. خیلی از بازیکنان ما بازی های زیادی کردند و ترافیک سنگین لیگ به خاطر نداشتن بازیکن زیاد، روی دوش آنها سنگینی می کند. متاسفانه حمایت خوبی هم از باشگاه های بازیکن ساز نمی شود.

تقوی گفت: توقع کادر فنی و بازیکنان از رده نهمی بیشتر بود ولی ما سعی خود را می کنیم که در بازی های باقی مانده، بتوانیم، بهترین نتیجه را بگیریم و صعود داشته باشیم. در این 3 دیدار آینده تمرکز روی کار داریم و اصلا به این نگاه نمی کنیم که چه رتبه ای داریم.

وی در خصوص تمدید قرارداد خود با سایپا افزود: بحث من و سایپا جدا از مربی و باشگاه است. آنجا را خانه خود می دانم و بحثی در مورد قرارداد نداریم. ذهنم فعلا روی تمدید قرارداد نیست چون وقتش فرا نرسیده است. فعلا وقت فکر کردن به تمدید قرار داد را ندارم.

سرمربی سایپا در خصوص وضعیت تیم ملی تاکید کرد: کار تیم ملی خیلی سخت است ولی غیر ممکن نیست. اهمیت زیادی دارد که در این شرایط امیدوار باشیم. آیه یاس خواندن جز تضعیف هیچ نتیجه ای در بر ندارد. باید انرژی مثبت دهیم. یکی از دلایلی که تیم ملی روند سینوسی دارد، این است که رفتار ما نسبت به تیم ملی غیرحرفه ای است و نمی دانیم چه موقع باید انتقاد کنیم و چه موقع تشویق.

تقوی گفت: تیم ملی نیاز به تغییر شیوه دارد نه در کار فنی. روند یکسان سازی و اتحاد در تیم ملی خوب نیست و نگران اتحاد در تیم ملی هستم. مثلا با قضیه رحمتی و عقیلی باید بهتر برخورد می شد. البته کرش مربی بزرگی است ولی ما باید برنامه داشته باشیم تا وقتی سرمربی می آوریم، در مسیر برنامه قرار بگیرد. فکر می کنم بی برنامگی فوتبال ما گریبان کرش را هم گرفته و نتوانسته برنامه های خود را اجرایی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار