«نابرابری اجتماعی» محور ویژه همایش پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران

تهران(پانا) - به گفته دبیر اجرایی چهارمین همایش دو سالانه پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران محور ویژه برگزاری این دوره از همایش «نابرابری اجتماعی» است.

کد مطلب: ۶۹۵۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد

سیدحسن سراج زاده دبیر اجرائی همایش ملی پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران ظهر امروز در نشست خبری این همایش که در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد اظهار داشت: انجمن جامعه شناسی ایران از سال 1370 تأسیس شد و در حال حاضر بزرگترین و فعال‌ترین انجمن علوم اجتماعی است از سال 78 انجمن برتر رشته‌های علوم انسانی شناخته شده است. در طول این سالها انجمن جامعه شناسی ایران به ترویج دانش و رشته‌های تخصصی علوم اجتماعی به‌ویژه جامعه شناسی پرداخته است و برای اینکه اهداف انجمن محقق شود مطابق فعالیت سایر انجمن‌ها برگزاری همایش‌های ادواری و موردی را در دستور کار قرار داده است.

دبیر اجرائی همایش ملی پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران برگزاری همایش‌هایی همچون همایش ملی پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران فرصت مناسبی را برای طرح دستاوردهای علمی در رشته علوم اجتماعی فراهم کرده است.از سوی انجمن جامعه شناسی ایران همایش‌های ادواری از جمله همایش کنکاش‌های مفهومی و نظری درباره جامعه ایران، همایش پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران و همایش آسیب‌ها و مسائل اجتماعی ایران را برگزار می‌شود.علاوه بر این همایش تفکر اجتماعی و جامعه شناسی در خاورمیانه و شمال افریقا نیز به‌صورت سالانه برگزار می‌شود که این همایش منطقه‌ای و بین‌المللی است.

سراج زاده افزود: همایش پژوهش اجتماعی و فرهنگی جامعه ایران ششم و هفتم دی ماه برگزار می‌شود و رویکرد ما از برگزاری این همایش مبتنی بر همکاری بین رشته‌ای و با تأکید بر امر پژوهش در علوم اجتماعی است.البته قرار بود این همایش در هفته پژوهش سال جاری برگزار شود که هفته آینده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کتاب چکیده مقاله‌های ارسال شده به همایش ملی پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران منتشر می‌شود و در روز برگزاری همایش به صاحب‌نظران و افراد حاضر در نمایش ارسال می‌شود.

به گفته سراج زاده در سال جاری محور ویژه همایش پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران با تصویب هیات مدیره انجمن جامعه شناسی ایران و کمیته ملی همایش (نابرابری اجتماعی) خواهد بود.

دبیر اجرائی همایش ملی پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران خاطرنشان کرد: هم کارشناسان علوم اجتماعی و جامعه شناسان علاوه بر مأموریت‌های اصلی که دارند مأموریت‌های اجتماعی نیز بر عهده دارند که باید نسبت به بهبود امور در جامعه حساس باشند.

وی افزود: یکی از مسائل جدی در دنیای امروز موضوع نابرابری اجتماعی است به‌طوری که سازمان ملل نیز این موضوع را مورد توجه قرار داده است. انجمن جامعه شناسی ایران نیز موضوع نابرابری اجتماعی را به‌طور ویژه مورد توجه قرار داده است و این موضوع را محور ویژه همایش مذکور انتخاب کرده است که امیدواریم با این انتخاب یک بار دیگر در بین اجتماع علمی اهمیت موضوع نابرابری اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد و در نهایت راهکارهای مناسبی برای اصلاح وضع موجود ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار