معاون ستاد اجرایی‌ فرمان امام مطرح کرد؛

ساخت سری دوم مدارس برکت تا سه سال آینده

رباط‌کریم (پانا) - معاون ستاد اجرایی‌ فرمان امام از ساخت سری دوم 1000 مدرسه برکت خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۴۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد

سید مصطفی‌ سیدهاشمی‌ در مراسم‌ افتتاح و بهره‌برداری از هزارمین‌ مدرسه برکت عنوان کرد: در پیوست‌های بودجه‌ و جدول شمال 18 سال 96، 309 میلیارد باید به ستاد داده می‌شد‌ اما تاکنون ریالی به ما نداده‌اند زیرا ستاد بودجه‌گیر نیست و علاقمند به این مسئله هم نبوده است چرا که تحت نظارت مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند.

‎ وی با اشاره به اینکه طبق اصل 45 و 49 قانون اساسی اموال بلا وارث‌ و بلا صاحب‌ در اختیار ستاد قرار گرفته می گیرد، عنوان کرد: ستاد نگهداری‌ وظیفه این اموال را بر عهده دارد که از این 2 محل برای محرومیت‌زدایی هم استفاده می‌شود هر چند رفع‌ کامل محرومیت‌ با این 2 محل میسر نیست.

معاون ستاد اجرایی‌ فرمان امام گفت: مقام معظم رهبری ‎هنگام صدور این ابلاغیه‌، فرمودند که 1000 روستا را آباد کنید و در جهت محرومیت‌زدایی اقدام شود که بر این اساس ساخت هزار مدرسه را انجام دادیم و هم‌اکنون موافقت‌نامه ساخت 1000 مدرسه سری دوم را هماهنگ می‌کنیم‌ البته‌ گامی فراتر برداشتیم و از 1000 مدرسه دوم 357 مدرسه را ساختیم همچنین مابقی‌ آن طی 3 سال آینده به اتمام می‌رسد.

سید هاشمی‌ تصریح کرد: این که چرا در سیستان و بلوچستان تعداد مدارس ساخته شده توسط بنیاد‌ بیش از رباط‌ کریم بوده بر اساس اولویت‌بندی و ضوابط‌ کار است چرا که بنیاد‌ منابع مالی را تأمین کرده است و اولویت‌ ساخت را آموزش و پرورش اعلام می‌کند. بعد از تأمین اعتباری که ما انجام می‌دهیم سازمان نوسازی با استانداردهای‌ بالا به ساخت مدرسه می‌پردازد.

وی بیان کرد: مدارس ساخته شده به کمک بنیاد برکت از استاندارد بالایی برخوردار بوده و در زلزله‌های گذشته کرمان و کرمانشاه‌ به این فضاها‌ آسیبی‌ نرسیده‌ و حتی به عنوان مرکز اسکان به مردم معرفی شده‌اند.

‎معاون ستاد اجرایی‌ فرمان امام تصریح کرد: علاوه بر تأمین اعتبار ساخت مدرسه برای مساجد و حسینه‌ها هم اقداماتی‌ داشتیم و امروز‌ به مناسبت سالگرد بنیاد برکت‌ هزار و چهل‌ و هفتمین مسجد به همت بنیاد افتتاح می‌شود.

سید هاشمی اظهار کرد: کمک‌رسانی به کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه انجام شده و هزینه درمان دختران و پسران ناشنوا‌ و دارای اختلال‌ در کلام را پرداخت می‌کنیم علاوه بر آن بیش از 200 عمل کاشت‌ حلزون را تحت پوشش قرار دادیم‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار