هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار و با دستور کار تغییر کاربری بخشی از اردوگاه شهید بهشتی آبشار یاسوج برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۳۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کهگیلویه و بویراحمد، هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار، رییس برنامه و بودجه، شهردار یاسوج، مدیر کل فرهنگ و ارشاد و مدیر کل آموزش و پروش و معاونین آن در دفتر جلسات استانداری برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش در ابتدای این جلسه با اشاره به طرح تعالی مدیریت مدرسه اظهار کرد: این طرح در راستای استاندارد سازی و ارتقای کیفیت در مدارس است. از 12 مدرسه که استان کهگیلویه وبویراحمد به این طرح ارسال کرده 6 مدرسه ممتاز شدند. پیش بینی می شود استان ما در این زمینه جز استان های برتر باشد.

هادی زارع پور در مورد تغییر کاربری بخشی از اردوگاه شهید بهشتی آبشار یاسوج و با اشاره به بند ه تبصره 9 قانون بودجه 96 گفت: بر اساس این بند به به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود به‌منظور ساماندهی و بهینه‌سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی خود و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی، نسبت به احداث، بازسازی و بهره‌برداری از آنها اقدام کند.

وی افزود: تغییر کاربری موضوع این بند به پیشنهاد شورای آموزش و پرورش استان یا شهرستان و تصویب کمیسیون ماده(5) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران صورت می‌گیرد و از پرداخت کلیه عوارض شامل تغییر کاربری، نقل و انتقال املاک، أخذ گواهی بهره‌برداری، احداث، تخریب و بازسازی و سایر عوارض شهرداری معاف می‌باشد.

شهردار یاسوج ضمن مخالفت با اجرای تجاری سازی اردوگاه آبشار یاسوج گفت: آبشار چشم و چراغ یاسوج و ظرفیت اصلی گردشگری مرکز استان را بر عهده دارد. با توجه به اینکه ماهیت آبشار یاسوج گردشگری است ما انتظار داریم بحث تجاری سازی در اینجا انجام نشود.

نستهن مقدم ضمن اشاره به ترافیک سنگینی آبشار یاسوج گفت: شهرداری یاسوج این آمادگی را دارد به دستگاهای اجرایی که بخشی از زمین های آبشار را در مالکیت خود دارند عوض این زمین ها را در اختیار آنها قرار دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن مخالف با تجاری سازی محدوده آبشار یاسوج گفت: مشکل عمده در کشور ما این است که بانک ما، تامین اجتماعی و آموزش و پروروش ما دارد به سمت بنگاه داری پیش می رود.

علی محمد احمدی با اشاره به اینکه دولت موظف است منابع لازم را در اختیار آموزش و پرورش و این نهادها قرار بدهدگفت: رسالت اصلی آموزش و پروروش انسان سازی است، من مخالفم بهداشت و درمان و آموزش و پرورش ماهیت تجاری پیدا کنند زیرا با اصالت و ماموریت این نهادها مغایرت دارد.

احمدی ادامه داد: با توجه به بازدید میدانی که از این مکان تفریحی و گردشگری داشتم، چهره طبیعی این مکان زیبای خدادادی را در حال نابودی مشاهده کردم. در این راستا لازم است طرح جامع آبشار یاسوج طراحی شود تا از این منابعی که خداوند در اختیارمان قرار داده استفاده بهینه را ببریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاز مانی که من در این استان باشم کمک های لازم را آموزش و پرورش می کنم گفت: کارگروهی تخصصی جهت بررسی تغییر کاربری اردوگاه آبشار یاسوج متعلق به آموزش و پرورش تشکیل گردد و اگر تصمیم گرفته شود که در اینجا تغییر کاریری مانعی ندارد من نیز از آن حمایت خواهم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار