فرماندار دلفان

وجود افراد بیسواد شایسته مردم فرهنگ دوست شهرستان دلفان نیست

فرماندار دلفان در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی اين شهرستان گفت:وجود افراد بیسواد، شایسته مردم فرهنگ دوست شهرستان دلفان نیست.

کد مطلب: ۶۹۳۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان، جعفرطولابی هدف از تشكيل شوراي مذكور را اجراي برنامه عملي و پيگيري سياستها و مصوبات شوراي پشتيباني در زمينه سواد آموزي و ريشه كني بي سوادي در سطح شهرستان و راهكارهاي اجراي بهتر آن بيان كرد.

فرماندار شهرستان دلفان در خصوص اهمیت کسب تحصیل و سواد آموزی از دیدگاه قرآن و ائمه مطالبی ایراد و به عزم جدی نظام مقدس جمهوری اسلامی در ریشه کن کردن بی سوادی و پیش بینی و اجرای برنامه های گسترده در این خصوص اشاره نمود.

وي با اشاره به فعاليتهاي چند دهه نهضت سواد آموزي در كشور از اينكه هنوز افرادي به عنوان بي سواد و حتي كم سواد در شهرستان دلفان وجود دارند ابراز تاسف كرد و ادامه داد :عليرغم اين كه تلاش های زیادی برای ریشه کنی وبرداشتن بیسوادی دردلفان انجام گرفته اما بنابه دلایلی این شهرستان دررتبه خوبی ازاین لحاظ قرارندارد واین شايسته مردم با فرهنگ و فرهنگ دوست دلفان نيست .

طولابی تمام دستگاهها وادارات شهرستان را مامورکردتابرای شناسایی افرادبیسوادوکم سواد آموزش وپرورش رایاری کنند .

فرمانداردلفان ضمن تاكيد بر اهميت فرهنگ سازي براي افزايش سطح سواد در روستاها ومناطق عشایری خواست تا در اسرع وقت با توجه به اهميت موضوع ازطریق تبلیغات گسترده ،آمار واقعي و به روز ،بيسوادان درسطح شهر و روستاها را ارائه نمايند و بر نقش دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي روستاها در افزايش تعداد با سوادان و ترغيب بي سوادان به حضوردر كلاسهاي سواد آموزي تاكيد نمود .

رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان دلفان نيز، علم و سوادآموزی را از ضروریات و نیازهاي انسانها دانست و گفت: هر جامعه ای برای پیشرفت در زمینه های مختلف نیازمند ارتقای زیرساخت های فرهنگی از جمله سطح سواد مردم است و لذا مبارزه با بیسوادی یک حرکت ارزشمند است و همه باید در هر جایگاهی که هستند به این مهم کمک کنند.

علی تیموری با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل(ره) گفت: تشکیل نهضت سوادآموزی نشان از آینده نگری بنیانگذار جمهوری اسلامی است که امروز شاهد آثار و برکات این دور اندیشی امام راحل(ره) در کاهش بی سوادی هستیم.

وی به بعضی ازمشکلاتی که درشهرستان باعث شده تا مردم نسبت به سوادآموزی وتحصیل انگیزه ای نداشته باشنداشاره کردو گفت:نبودزیرساخت های لازم،پایین بودن درآمدخانواده ها،مهاجرت،ازدواج،وفرهنگ های قومی قبیله ای درمنطقه باعث شده تا عده زیادی ازمردم به سوادآموزی علاقه نداشته باشندویاترک تحصیل کنند.

تیموری گفت: نبود انگیزه وحقوق کافی برای مربیان سوادآموزی، نبود آمار واقعی از افراد بیسواد برای برنامه ریزی از مهمترین چالش هایی هستند که اداره سوادآموزی باآن مواجه شده وازهمه نهادها،سازمان ها ودستگاهها تقاضامندیم تا آموزش وپرورش رایاری کنند و با کمک هم بتوانیم سطح سواد دردلفان راافزایش دهیم.

رئیس اداره آموزش وپرورش دلفان بااشاره به اینکه ازبین بردن بیسوادی درشهرستان دلفان نیازبه همت همگانی داردگفت:بایک بسیج عمومی وهمت همگانی وبا کمک اصحاب رسانه میتوان مبادی بیسوادی دلفان برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار