عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با پانا

رشد 30 درصدی بودجه وزارت بهداشت در لایحه بودجه 97

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از افزایش 30 درصدی بودجه وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در لایحه بودجه 97 خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۳۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد

محمدنعیم امینی فرد در گفت‌وگو با پانا، با بیان اینکه در بودجه سال 97 میزان 14 هزار میلیارد تومان برای وزارت بهداشت پیش‌بینی شده است، گفت: اعتبارات پیش‌بینی شده برای وزارت بهداشت در لایحه بودجه ۹۷ در برابر بدهی‌ها و مشکلاتی که وزارت بهداشت دارد،اندک است.

این نماینده مجلس افزود در لایحه بودجه سال 97 حدود یک هزار میلیارد تومان نیز برای اجرای طرح پزشک خانواده و دو هزار میلیارد تومان نیز برای ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات درمانی در نظر گرفته شده است که در قالب طرح تحول نظام سلامت است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بدهی ۱۵ هزار میلیاردی وزارت بهداشت گفت: بودجه 14 هزار میلیاردتومانی که برای وزارت بهداشت در سال 97 پیش بینی شده است کفاف مشکلات این وزارتخانه را نمی‌دهد و باید منابع جدیدی برای تزریق به وزارت بهداشت در نظر گرفته شود.

وی با تأکید بر ضرورت مدیریت هزینه‌ها در وزارت بهداشت بیان کرد: باید با اتخاذ راهکارهای مناسب به دنبال صرفه‌جویی در منابع حوزه درمان و طرح تحول سلامت بود و لازمه این امر مدیریت هزینه‌ها در نظام سلامت است و باید از هدررفت هزینه‌ها در حوزه سلامت جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار