ضرورت تامین اعتبار ۳ میلیارد دلاری برای مقاوم سازی مدارس فرسوده

تهران(پانا)-رئیس کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تامین اعتبار ۳ میلیارد دلاری از محل صندوق توسعه ملی به منظور بازسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده تاکید کرده و آن را یک ضرورت دانست.

کد مطلب: ۶۹۳۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس؛ در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه که عصر امروز با حضور حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه و داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان کرمانشاه ، استاندار و مدیران اجرایی دستگاه های اجرائی تشکیل شد، نظری مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه با ارائه گزارشی جامع وضعیت مدارس آسیب دیده زلزله زده کرمانشاه را تشریح کرد.

مرزبان نظری با اشاره به اینکه مدارس مقاوم سازی شده کرمانشاه در زلزله اخیر از آسیب در امان ماندند اظهار داشت : مدارسی که در زلزله آسیب دیدند فرسوده و نیازمند تخریب و بازسازی بودند و این مساله نشان دهنده این است که تامین اعتبار برای بازسازی مدارس باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه ۳ میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق ذخیره ارزی برای بازسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده در نظر گرفته شده است که اگر این امر به صندوق توسعه ملی منتقل شود و تحقق یابد مشکل مدارس فرسوده کشور حل می شود‌.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن تایید این مطلب گفت : نمایندگان مجلس باید در خصوص تامین اعتبار مقاوم سازی مدارس فکر اساسی کنند.

محمدی بیان کرد: تامین اعتبار ۳ میلیارد دلاری بازسازی و مقاوم سازی مدارس یک ضرورت است و تخصیص این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی می تواند راهگشای این مشکل باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار