مدیرکل آموزش وپرورش گلستان: مدارس غیردولتی نماد اعتماد دولت و مردم به یکدیگرند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش وپرورش گلستان در جلسه شورای نظارت مدارس غیردولتیّ، اين مدارس را نماد اعتماد دولت و مردم به یکدیگر دانست.

کد مطلب: ۶۹۳۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا وطنی مدیرکل آموزش وپرورش گلستان و رییس شورای نظارت در جلسه 202 این شورا با اشاره به نقش و جایگاه مدارس غیردولتی گفت: مدرسه از هر نوع که باشد(چه دولتی، چه غیر دولتی) مقدس است و می تواند آغاز گر تحول در فرد و جامعه باشد از این رو گسترش و تجهیز این فضا بر اساس نیاز روز جامعه ضروری است.

وطنی گفت: استقبال و اعتماد خانواده ها از مدارس غیردولتی نشان از عملکرد مثبت این مدارس داشته و این امر، رسالت موسسان را سنگین تر کرده است.

وی در ادامه ضمن تاکید برحمایت از موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی برای حضور پررنگ تر در آموزش و پرورش، افزود: مدارس غیردولتی،‌ نماد اعتماد دولت و مردم به یکدیگر هستند. این مدارس درحقیقیت بازوان توانمند آموزش و پرورش در راستای بهره وری و استفاده از ظرفیت های مطلوب جامعه است.

گوهری رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی ضمن ارائه گزارش درمورد کیفیت بخشی، صلاحیت حرفه ای کادرآموزشی و اجرایی و مرتبط بودن مدارک تحصیلی مدارس غیردولتی از تضمین مالی برای راه اندازی مدارس و مراکز غیردولتی خبرداد.

گوهری ادامه داد: شیوه نامه جامع نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی و نحوه استفاده از فناوری اطلاعات در بهبود کیفیت مدارس و مراکز غیردولتی از موارد جدی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش جهت کیفیت بخشی و بررسی وضعیت مدارس در سال جاری اقدام به اجرای شیوه نامه نظارت از مدارس غیردولتی نموده است در این طرح مدارس در 3 سطح مدرسه، شهرستان و استان مورد نظارت و بررسی قرار خواهند گرفت.

گوهری گفت: در این طرح مدارس در خصوص 144 شاخص ارزیابی مورد بررسی قرار می گیرند که مرحله اول آن از بهمن ماه با ارزیابی موسسان از مدارس خود شروع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار