معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان:
پیشرفت دانش و تمدن بشری، مرهون علم ریاضی است
سنندج (پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان در جمعی از دبیران ریاضی استان، ریاضی را بالاترین دستاورد اندیشه بشری دانست و گفت: پیشرفت دانش و تمدن علم بشری، مرهون علم ریاضی است.
با شرکت بیش از ۲۶۰ نفر از دبیران ریاضی استان دوره آموزشی ضمن خدمت با حضور دکتر گویا از اساتید ریاضی برجسته کشوری، طالب محمدی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد.
طالب محمدی در ابتدای این دوره آموزشی ضمن خیر مقدم و تقدیر و تشکر از زحمات دکتر گویا به خاطر حضور داوطلبانه سه روزه در دانشگاه کردستان و برگزاری نشست علمی، حضور در جمع معلمان دانشجو دانشگاه فرهنگیان و همچنین سمینار علمی آموزشی پژوهشکده، ابراز امیدواری کرد این دوره آموزشی ریاضی بتواند موجب پویایی و ارتقای آموزش درس ریاضی شود.
وی ریاضی را بالاترین دستاورد اندیشه بشری دانست و گفت: نتایج تحلیل ها و فرا تحلیل های مختلف موید این است که پیشرفت دانش و تمدن علم بشری، مرهون علم ریاضی است .
محمدی با بیان اینکه همه علوم وابسته به علم ریاضی است؛ گفت: ریاضی جدا از اینکه یک ابزار است و از دید کاربردی ضرورتش روزبه رو بیشتر می شود، یک زبان است برای توصیف، تجزیه و تحلیل علم و انتقال علم.
معاون پژوهش برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان افزود: ما در آموزش و پرورش بیشتر جنبه تربیتی ریاضی را در نظر می گیریم چراکه زمینه تربیتی ریاضی در آموزش و پرورش مهم است و از لحاظ تربیتی ریاضی پرورش فکر را میسر می کند و موجب قدرت اندیشه می شود و استدلال منطقی را در دانش آموزان پرورش می دهد.
محمدی با تاکید بر اینکه یکی از هوش های اصلی هوش ریاضی منطقی است؛ علم ریاضی را بسیار مهم دانست .
وی از تلاش و زحمات انجمن علمی ریاضی که مقدمات برگزاری این نشست علمی را مهیا کرده؛ تقدیر و تشکر کرد و با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای ساختار رسمی و محدودیت هایی است؛ گفت: آموزش و پرورش اهداف متعدد دارد اما منابع آن محدود است.
این مقام مسئول افزود: با ارتقای آگاهی عمومی اولیا و دانش آموزان، انتظارات اجتماعی از آموزش و پرورش نیز بالا رفته و پتانسیل آموزش و پرورش جوابگو نیست و می طلبد که از انجمن های علمی به صورت داوطلبانه استفاده کرد.
وی با بیان اینکه جای خالی انجمن های علمی در آموزش و پرورش احساس می شود؛ بر تقویت انجمن های علمی تاکید کرد و اظهار داشت: اگر معلمان در انجمن های علمی مختلف بیشتر مشارکت کنند قطعا موجبات پیشرفت و ارتقای آموزش و پرورش را فراهم خواهند آورد.
محمدی با بیان اینکه آموزش و پرورش مکمل اصلی نیروی انسانی است و نیروی انسانی عامل اصلی توسعه است؛ گفت: در دنیا و در دوره های مختلف نیروی انسانی اصلی ترین عامل توسعه پایدار است.
وی علم، دانش، مهارت، تجربه، انضباط و توانمندی را برای نیروی انسانی لازم و ضروری دانست و گفت: انسان و معلم تاریخ مصرف دارد و برای بروز شدن و اقتضائات روز و پیشرفت های علمی باید چنین زمینه های را فراهم کنیم و زمینه فراهم کردن کار مدیریت آموزش و پرورش است.
ارسال دیدگاه