معاون پرورشی و فرهنگی:

قرآن به خواندن و حفظ کردن ختم نشود/تاکید بر استفاده از منطق قرآن

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر استفاده از منطق قرآن تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۹۲۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد

مهدی فیض در مراسم آغاز سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش که در دبیرستان فرهنگ منطقه 2 برگزار شد، اظهار کرد: محور بحث قرآن، عترت و نماز خود کتاب قرآن است وقتی به این ۳ مقوله می پردازیم باید مدنطر داشته باشیم که قرآن می تواند راه گشای دو مقوله دیگر باشد.

وی ادامه داد: علامه طباطبایی فرموده اند از مسیر قرآن باید جایگاه ائمه را در جامعه اسلامی شناسایی کنیم لذا اگر فردی با قرآن به معنای واقعی مانوس باشد جایگاه ائمه از مسیر تامل در محتوای آن برایش روشن می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین اضافه کرد: علامه طباطبایی معتقد است احکام در کلیت قابل تقلید نیست بلکه جزییات آن قابل تقلید است و کلیت باید به صورت منطقی برای هر فرد پذیرفته شود.

فیض اشاره کرد: اگر فردی با قرآن مانوس باشد از طریق انس با آن قرآن، امر به معروف و احکام را درمی یابد. قرآن راه را برای تبعیت و دلدادگی به ائمه باز می کند.

وی بیان کرد: قرآن جایگاه نماز، روزه و احکام را برای ما تعیین می کند لذا خواندن آن نباید به خواندن و حفظ کردن صرف ختم شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: این نگاه می تواند منطق قرآن را به ما معرفی کند یکی از اشکالات ما این است که از دلسوزی برای خود منطق سازی و استدلال سازی کردیم باید منطق قرآن را بیاموزیم قرآن برای اثبات ربانیت خدا از منطق استفاده می کند ما نیز باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم.

فیض تصریح کرد: اعتراف می کنم در کتاب های درسی هم بجای عرضه منطق قرآن، منطق تراشی کرده و کتب را از محتوا پر کرده ایم.

وی با بیان اینکه برای اثبات آموزه های دینی از منطق قرآن فاصله گرفتیم افزود: برای استفاده از منطق قرآن باید به کتاب قرآن بازگردیم. شما دانش آموزان رشته انسانی محور جامعه اسلامی می شوید لذا بیش از هر دانش آموزان دیگری باید با منطق قرآن آشنا شوید و آن را به زبان امروزی بازتولید و عرضه کنید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرموده امام باقر (ع) افزود: امام باقر (ع) فرموده اند از انسان مومن انتظار می رود روزانه حداقل ۵۰ آیه تلاوت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار