رئیس اورژانس اجتماعی کشور به پانا خبر داد

هشدار نسبت به افزایش همسرآزاری/افزایش مراجعه به مراکز مداخله در بحران

تهران (پانا) - رئیس اورژانس اجتماعی کشور از افزایش آمار همسر آزاری در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۲۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد

حسین اسدبیگی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به آمار همسرآزاری اظهارداشت: در رابطه با همسرآزاری در سال 95 در کل 13 هزار و 408 مورد داشتیم که 2 هزار و 68 مورد به مراکز مداخله در بحران مراجعه کرده‌اند. از این تعداد، 3 هزار و 132 مورد به خودروهای خدمات سیار مراجعه کردند و 8 هزار و 208 مورد نیز با خط 123 تماس گرفته و موضوع همسرآزاری را مطرح کرده‌اند.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور درخصوص آمار همسرآزاری در نیمه نخست سال جاری نیز گفت: در 6 ماهه اول سال جاری، 1228 مورد به مراکز مداخله در بحران مراجعه کرد‌ه‌اند که نسبت به مدت مشابه خود در سال 95 افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین در مجمموع 5 هزار و 471 مورد نیز با خط 123 تماس گرفته‌اند و موضوع همسر آزاری را مطرح کرده‌اند که از این تعداد 2 هزار و 471 مورد همسر آزاری بدنی، 142 مورد آزار جنسی، هزار و 138 مورد روانی و عاطفی، هزار و 515 مورد سهل انگاری و 205 مورد نیز نامشخص بوده است.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: تعدادی از مواردی که در موضوع همسرآزاری به اورژانس اجتماعی گزارش شده مرد هستند که از طرف همسر خود مورد آزار قرار گرفته اند و آمار این افراد 43 نفر بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار