روایت جانسون از مذاکره درباره زاغری در ایران

تهران (پانا) - بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا در گزارشی به پارلمان این کشور درباره سفرش به ایران اعلام کرد که در ملاقات‌هایش در تهران خواستار آزادی زندانی‌های دوتابعیتی در ایران شده است.

کد مطلب: ۶۹۲۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش رویترز، وزیر امور خارجه بریتانیا گفت: «من خواستار آزادی آنها به دلایل بشردوستانه شدم. ایران آنها را شهروند خود می‌داند و من نمی‌خواهم که امید واهی ایجاد کنم. اما ملاقات‌های من در تهران ارزشمند بود.»

او تأکید کرد: «هنوز زود است که با اطمينان درباره آینده این موضوع صحبت کنیم.»

به نوشته رویترز، نازنین زاغری راتکلیف، تنها دو تابعیتی نیست که در ایران (به جرم جاسوسی) زندانی است اما مسئله او به دلیل آنچه ماه گذشته بوریس جانسون اعلام کرد سیاسی شد.

وزیر امور خارجه بریتانیا گفت که زاغری برای تدریس روزنامه‌نگاری به ایران سفر کرده و این در حالی است که کارفرمایان او این موضوع را رد می‌کنند.

مخالفان در صورتیکه این اظهارات باعث طولانی شدن دوران زندانی زاغری شود، خواهان استعفای جانسون شده‌اند.

به گزارش پانا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز گذشته در نشست خبری با اشاره به این‌که یکی از موضوعاتی که از سوی جانسون در جریان سفرش به تهران مطرح شد، مسئله نازنین زاغری بود، گفت: «ایشان دوتابعیتی هستند که البته ما قبول نداریم. خانم زاغری از سوی قوه قضاییه محکوم شده‌ و باید مدت محکومیت خود را سپری کند. با این حال، مسئولان وزارت امور خارجه گفتند به خاطر مسائل انسان‌دوستانه این مسئله را مطرح می‌کنند ولی با توجه به آنکه این پرونده قضایی است و در ایران نیز تفکیک قوا وجود دارد، قوه قضاییه باید درباره آن تصمیم‌گیری کند.»

قاسمی همچنین گفت که محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه با توجه به مسایل انسان‌دوستانه این موضوع را دنبال و با مقامات دستگاه قضایی ایران مطرح می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار