معاون اول رييس جمهور:

صادرات 13 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی از کشور

تهران (پانا) - معاون اول رييس‌جمهور در مراسم آغاز عمليات اجرايي مجتمع پترو پالايش بختياري مسجد سليمان از صادرات 13 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی از کشور خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۲۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگيري در دومين روز از سفر خود به استان خوزستان،‌ با حضور در شهرستان مسجد سليمان، در مراسم آغاز عمليات اجرايي اين طرح اظهار داشت: امروز در جاي جاي كشور اميد به معناي واقعي كلمه به سرمايه گذاران بازگشته است و بايد تلاش كنيم كه اين اميد آسيب نبيند چرا كه مي توان با اتكا به اين اميد كارهاي بزرگي در كشور انجام داد.
معاون اول رييس جمهور افزود: هر كس اميد مردم را نشانه رود و بخواهد به اميد مردم آسيب بزند قطعا به راه ناصحيح رفته و با نيازهاي ملت ايران سازگار نيست.
وي از مردم مسجد سليمان بعنوان مردمي سلحشور و انقلابي ياد كرد و افزود: شما مردم بختياري مردم بزرگواري هستند كه در هر مقطعي كه نظام به شما نياز داشته، حضور داشتيد و به شما اطمينان مي دهم كه دولت در كنار شماست و دغدغه ها و مشكلات شما را رفع خواهد كرد.
جهانگيري ادامه داد: نام مسجد سليمان براي همه مردم ايران نامي آشنا است و زماني كه براي حل مشكلات كشور به منابع نفتي نياز بود، مسجد سليمان آغاز گر اين كار بود و امروز به دنبال آن ، اكتشافات عظيمي در بخش نفت و گاز در سراسر كشور صورت گرفته و ايران در ذخاير گازي رتبه نخست را در جهان دارد.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه ايران آمادگي دارد انرژي مورد نياز كشورهاي ديگر را به صورت مطمئن و دائم تامين كند، تصريح كرد: البته پيش از آن مصلحت كشور در اين است كه از اين نعمت براي توسعه و ايجاد ارزش افزوده استفاده نماييم.
وي خاطر نشان كرد: پتروشيمي يكي از صنايع مهم كشور است كه ده ها صنعت پايين دستي را فعال مي كند و براي جوانان اشتغال مي آفريند و محصولاتي در صنعت پتروشيمي توليد مي شود كه در سطح جهان قابل عرضه است و امسال حدود ۱۳ ميليارد دلار صادرات محصولات پتروشيمي در كشور داشته ايم و محصولات پتروشيمي از اقلام مهم صادراتي كشور است.
قرار است در مجتمع پتروپالايش بختياري مسجد سليمان،‌ روزانه ۲۸ ميليون متر مكعب پالايش گازهاي خام همراه نفت منطقه زيلايي و مناطق مجاور انجام شود.
مدت زمان دوران ساخت اين مجتمع ۴ سال، ميزان اشتغال در مقطع اجرايي ۶۰۰۰ نفر و ميزان اشتغال با شروع توليد ۲۰۰۰ نفر بطور دائم خواهد بود.
اراضي مورد نياز براي اين طرح ۲۳۰ هكتار، آب مورد نياز ۳۰۰۰ متر مكعب در ساعت از درياچه سد گتوند و گاز مورد نياز جهت خوراك و سوخت اين طرح معادل ۲۸ ميليون متر مكعب در روز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار