تذکر سالاری به پخش گزینشی اخبار شورای پنجم در صدا و سیما

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از پخش «گزینشی» و «سوگیرانه» اخبار شورای پنجم در صدا و سیما انتقاد کرد.

کد مطلب: ۶۹۲۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد

محمد سالاری در جلسه امروز شورا در تذکری به صدا و سیما درخصوص پخش گزینشی و سوگیرانه اخبار شورای پنجم گفت: در جلسات شورای شهر مجموعه گسترده‌ای از موضوعات کارشناسی مطرح می‌شود که بعضا سیمای جمهوری اسلامی جملات را به‌صورت گزینشی و سوگیرانه در جهت تخریب شورای پنجم برای پخش انتخاب می‌کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بررسی پرونده باغات که در دوره‌های گذشته به‌صورت غیرعلنی بررسی می‌شد در دوره پنجم به منظور شفاف‌سازی به‌صورت علنی بررسی می‌شود، بیان کرد: بر اساس قانون زمینی باغ شناخته می‌شود که دارای سه مولفه باشد یکی اینکه در سند ملک، باغ بودن قید شده باشد، دوم اینکه در استعلام از کمیسیون ماده ۱۲ سازمان زمین شهری قید شده باشد دایر مشجر یا دایر باغ و نهایتا اینکه ملک حدنصاب درختان را داشته باشد یعنی اگر دارای بنا باشد هر ۱۶ متر یک درخت داشته باشد و اگر فاقد بنا است هر ۲۵ متر یک درخت داشته باشد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: از آنجایی‌که در کمیسیون تجدید نظر ماده ۷، پرونده‌ها را به‌صورت کارشناسی و قانونی بررسی می‌کنیم بر اساس قانون ملکی باغ است که دارای یکی از سه مولفه‌هایی که مطرح شد، باشد. بنابراین تمامی درختان موجود در ملک بایستی حفظ و صیانت شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار