برای اولین بار در خراسان رضوی:

زنگ سینما در نیشابور نواخته شد

نیشابور (پانا) - جلسه کارگاهی طرح (زنگ سینما) ویژه مدارس دوره ابتدایی شهرستان نیشابور با حضور مدیران، مربیان و معاونان پرورشی مدارس دوره ابتدایی و همراهی شورای معاونان آموزش و پرورش در محل سینمای شهر فیروزه برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۲۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد

رییس اداره ارشاد اسلامی نیشابور در این کارگاه با تجلیل از هنرمند نیشابوری، هادی حاجتمند به عنوان کارگردان فیلم اشنوگل، گفت: این جلسه می تواند به گونه ای آشتی بین معلمان، دانش آموزان و اولیاء با سینما باشد.
عباس کرخی افزود: سینما در ظاهر هنر هفتم است ولی تمام دنیا معتقدند به عنوان تاثیرگذار ترین هنر، هنر اول محسوب می شود و در واقع با درخشش بعضی از فیلم ها در دنیا، حرف یک جامعه منتقل می شود.
وی ادامه داد: اگر امروز دانش آموز ما همراه با کتاب و مدرسه، فیلم را نیز در برنامه های خود قرار دهند، یقینا تاثیرات خوب ومطلوبی را به دنبال خواهد داشت.


کرخی خاطرنشان کرد: زنگ سینما زنگ تفریح نیست، دانش آموز ما در طرح زنگ سینما تفکر و نگرش جدیدی نسبت به سینما پیدا خواهد کرد و امروز اگر هنرمندان نیشابوری مانند کاهانی، داوودی، حاجتمند و خیلی های دیگر از این دست در صنعت سینمای کشور یکه تازی می کنند، به دلیل وجود و رشد این نگرش نسبت به سینما بوده است.


معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در ادامه با تقدیر از همکاری سینما شهرفیروزه در جهت اجرای طرح زنگ سینما گفت: امروزه روش رسانه ای به صورت کاربر محور در اختیار ما قرار دارد و هر یک دقیقه فیلم و تصویر می تواند برابر با 80 هزار کلمه اثر تربیتی داشته باشد.


سید جواد قوامی نژاد افزود: فیلم بااستفاده از تمام حواس دانش آموزان یادگیری را افزایش می دهد و زنگ سینما به لحاظ زمانی و مکانی، فضا را می شکند و یادگیری چند برابر می شود.
زبان تصویر زبان مشترک کل دنیاست، آنچه را که فرد می بیند دریافت می کند و سینما می تواند فاصله بین جوامع مختلف را کاهش دهد.


مدیر آموزش و پرورش نیشابور خاطر نشان کرد: زنگ سینما می تواند تفکر فلسفی دانش آموزان و فرهنگیان را افزایش دهد، این طرح می تواند افراد را کنار یکدیگر جمع کند و به عنوان یک منبع یادگیری ارزان و در دسترس باصرف انرژی کمتر، یافته های بیشتری نصیب دانش آموزان کند.
این مقام مسئول در پایان گفت: ماباید فرهنگ فیلم دیدن و تحلیل فیلم رایاد بگیریم و ویژگی های شهر نیشابور را به سراسر دنیا منتقل کنیم.


معاون دوره ابتدایی آموزش و پرورش نیز سینما را از جمله رسانه های تاثیر گذار معرفی کرد و گفت: تا ما سواد خواندن و درک مطلب مان عمیق نباشد در بخش های دیگر موفق نخواهیم بود.


محمدی افزود: ما باید این طرح را با همت و قدرت تمام در دوره ابتدایی حمایت و اجرایی کنیم و یقینا اثرات مطلوبی را به زودی مشاهده خواهیم کرد.
ابوالفضل شکیبا، کارگردان و نویسنده نیشابوری به عنوان یکی از عوامل اجرایی این طرح، چگونگی و شیوه اجرای طرح زنگ سینما را برای حاضرین در جلسه تشریح کرد و فیلم کوتاه نغمه انتظار نیز برای حاضرین پخش شد.


گفتنی است، طرح زنگ سینما از دی ماه سال جاری برای دانش آموزان دوره ابتدایی در سینما شهر فیروزه آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار