سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان:

باید ظرفیت همه دانشگاه ها را در تربیت معلم به کار گیریم

تهران (پانا) - سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان بکارگیری ظرفیت سایر دانشگاه ها در دانشگاه فرهنگیان را ضرورتی در تربیت معلم با کیفیت برشمرد.

کد مطلب: ۶۹۲۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد

محمود مهرمحمدی در مراسم تکریم و معارفه سرپرستان دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: بیش از چهار سال تجربه ناب یادگیری را در دانشگاه فرهنگیان داشتم و این مساله نعمتی ناب برای من محسوب شده است.

وی ادامه داد: شایستگی های حرفه ای تربیت معلم نیازمند ابعاد مختلفی است و شناسایی طیف شایستگی های معلم نیاز به دقت دارد.

مهرمحمدی افزود: تبدیل نامعلوم دانشمند به یک معلم اندیشمند کاری بسیار پر اهمیت است و در تربیت معلم کمیت این مساله باید به دست دانشگاه فرهنگیان باشد.

سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان گفت: مدیریت تربیت معلم توسط دانشگاه فرهنگیان یعنی ظرفیت سایر دانشگاه ها را هم به کار بگیریم. همچنین آموختم دانشگاه باید محور وحدت و وصل همه ظرفیت ها در ایده تربیت معلم با کیفیت باشد.

وی گفت: مدیریت دانشگاه فرهنگیان به اندازه مدیریت خود وزرات خانه حساس و دشوار است و به مزاح پیشنهاد کرد برای پیش شرط وزرات آموزش و پرورش، مدیریت دانشگاه فرهنگیان مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: مدل اجرایی دانشگاه فرهنگیان نیاز به بازبینی جدی دارد و مدل دانشگاه نمی تواند با این مدل فعلی پیش رود.

مهرمحمدی تصریح کرد: توسعه دانشگاه هرگز به این معنا نیست شعب دانشگاه را در استان‌ها توسعه دهیم و مدل پهن پیکر برای توجه به دانشگاه فرهنگیان معنای عدالت آموزشی نیست.

وی با اشاره به اینکه معلمی نیازمند توجه ویژه ای است، عنوان کرد: باید چرخ پژوهش را از نو اختراع کنیم و محوریت آن تولید دانش میان رشته ای آموزش است.

مهرمحمدی بیان کرد: تربیت معلم نیاز به تقسیم کاری جدی دارد به ویژه زمانی که نیاز به شایستگی های کلی دارد و توجه به عزم ملی در درجه نخست باید در میان نخبگان و در قالب گفتگوی آکادمیک اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه تربیت معلم در دانشگاه ما مهجور است و این مشکل باید رفع شود بیان کرد: آموختم که منافع ملی را باید بر منافع گروهی و جناحی مقدم بدانم به همین خاطر بسیاری اصلاح طلبان که بدرستی من را از جنس خود می‌دانند، رنجیدند اما در انتصاب ها بر اساس صلاحیت ها عمل کردم و اصلا پشیمان نیستم. بنده یاد گرفته ام نقدها و تخریب ها را جزئی از اصول تن دادن به خدمت و پذیرش مسؤولیت تلقی کنم.

‎سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان افزود: ممکن است برخی بگویند در این چهارسال نقش بازی میکردی، اما از همه کسانی که تلاش کردند در این چهار سال به ارتقای دانشگاه فرهنگیان تلاش کردند قدردانی می کنم.

مهرمحمدی گفت: بهترین شیوه های تربیت معلم متناسب و در پاسخ با دوره های تحصیلی متفاوت است و در بحث شیوه های تربیت معلم احساسی نباید برخورد کنیم و درست است که دانشگاه روش چهار ساله تربیت معلم را در پیش دارد اما پرونده روش های دیگر را نباید ببندیم.

وی با اشاره به اینکه در پست مدیریتی اقدامات به ظاهر سهل و آسان ولی در واقع سهل و ممتنع است گفت: تبدیل وضعیت مدرسان از جمله آن اقدامات بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار