معاون وزیرورئيس سازمان مدارس ومراكز غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمی:

آموزش و پرورش باید به یک دغدغه ملی تبدیل شود

تهران (پانا)- ششمین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران با حضور، استاندار تهران، معاون وزیر و رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي ، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سالن آیت الله هاشمی رفسنجانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار گردید.

کد مطلب: ۶۹۲۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران،ششمین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران به ریاست محمد حسین مقیمی استاندار تهران و با حضور معاون وزیر و رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمی ، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استان تهران، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران، مدیرکل شوراهای وزارت آموزش و پرورش و دیگر اعضا در سالن آیت الله هاشمی رفسنجانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد. .

در این جلسه ،مجتبی زینی وند معاون وزیر و رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمی با اشاره به اینکه در دنیای امروز سرعت تحولات علمی خیره کننده است ، تاکید کرد: نقش آموزش و پرورش در توسعه پایدار کشورها بسیار جدی است و برای دستیابی به اهداف نظام توسعه باید از مسیر آموزش و پرورش گذشت .

وی در ادامه افزود: همگی اندیشمندان و دغدغه مندان نظام تعلیم و تربیت و همه افرادی که در توسعه جامعه نقش دارند معتقدند که آموزش و پرورش باید به یک دغدغه ملی تبدیل شود .

زینی وند با تاکید بر اینکه قانون مترقی شوراهای آموزش و پرورش باید به عنوان مرجع اصلی تصمیم گیری ها در آموزش و پرورش گردد، تصریح کرد: برنامه ریزی ، نظارت و اجرا از جمله وظایف اصلی شورهای آموزش و پرورش است که نشان از جایگاه بالای این شورا در نظام تعلیم و تربیت می باشد .

این مقام مسئول هدف از قانون شوراها را ، بسیج همگی امکانات، منابع ملی و محلی در راستای بهبود و پیشرفت برنامه های آموزش و پرورش دانست و افزود: حضور و عضویت افراد ویژه ، از جمله بالاترین مقام استان ، نمایندگان 16 نهاد و نمایندگان انجمن اولیا و مربیان در شوراهای آموزش و پرورش ناشی از نقش و اهمیت ویژه این شورا می باشد .

معاون وزیر و رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمی ایجاد تحرک و پویایی در تصمیمات شوراهای آموزش و پرورش را ضرروی دانست و ادامه داد: باید تصمیمات و مصوبات شوراهای آموزش و پرورش به عنوان یک تکلیف جهت نهادها و دستگاهها اجرایی گردد .

زینی وند با تشکر از مجموعه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در توسعه و رشد کمی مدارس غیر دولتی در این استان ، خاطرنشان کرد: تدبیر خوب و اندیشمند مسئولین آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران سبب گردیده است تا این استان با توجه به شرایط خاص و ویژه خود در توسعه مشارکت های مردمی گامهای جدی تری را نسبت به گذشته بردارد .

/ خبرنگار: حمید رضا کاظمی پور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار