نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان:

دانشگاه فرهنگیان محلی برای تحقق سند تحول بنیادین است

تهران (پانا) - نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه را به عنوان دانشگاهی راهبردی در آموزش عالی و محلی برای تحقق سند تحول بنیادین مطرح کرد.

کد مطلب: ۶۹۲۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
آیین تکریم محمود مهرمحمدی سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان و معارفه حسین خنیفر سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و معاونان دانشگاه فرهنگیان عصر امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین دادگر، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، گفت: دانشگاه فرهنگیان در عرصه تعلیم و تربیت به عنوان دانشگاهی راهبردی در آموزش عالی و محلی برای تحقق سند تحول بنیادین است.
وی ادامه داد: انتظار داریم اقتضائات محیط تربیت معلم به درستی درک شود که اگر این مساله تحقق یابد ثمرات آن در جامعه نشان داده می شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین دادگر بیان کرد: باید وضعیت موجود و مطلوب دانشگاه، آنچه سند تحول بنیادین و سیاست های کلی مقام رهبری است صریحا مشخص و اختلاف نظرهای موجود رفع شود. وزرات خانه نیز باید به این مساله کمک کند.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد، بیان کرد: اما برخی از چالش ها دانشگاه را گیر انداخته است به ویژه در حوزه هیئت علمی این مساله دیده شده است.
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: دانشگاهیان باید خودشان بنای دانشگاه را بسازند در واقع دانشگاه هم باید مطالبه گر و هم پاسخگو باشد.
وی با بیان اینکه دانشگاه باید خودباوری را درک کند و برای حرکت به آرامش برسد، اظهار کرد: دانشجو به تعبیر شهید بهشتی موذن جامعه است بنابراین باید به دانشجو توجه ویژه ای داشت و با اعتماد و اخلاص به این گروه کار انجام شود.
حجت الاسلام والمسلمین دادگر با اشاره به اینکه ۳۱دفتر نهاد رهبری در پردیس های دانشگاه ایجاد شده است، یادآور شد: چنین اقداماتی جز ارزش های تربیتی این دانشگاه بوده همچنین در حوزه ارزش های دفاع مقدس ۱۹هزار نفر این درس را گذراندند و این مساله نشان از ارزش های دانشگاه فرهنگیان است که امیدواریم این مساله تداوم داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار