آذرکیش به پانا خبر داد

3 ساله شدن آموزش هنرستان‌ها؛ از سال آینده

تهران (پانا) – مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش از 3 ساله شدن آموزش هنرستان ها از سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۲۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد

سید مصطفی آذرکیش در گفت و گو با پانا، با اشاره به اضافه شدن 7 رشته در شاخه کاردانش، اظهار کرد: رشته پلاستیک کار، ناظر فنی، چاپ، مدیریت و برنامه ریزی امور خانواده، تصویرسازی دیجیتالی، تولید محتوا و انیمیشن، توسعه دهنده پایگاه های اینترنتی 7 رشته اضافه شده در این شاخه است.

وی همچنین در خصوص نظام جامع فنی و حرفه ای و کاردانش، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی های لازم را در خصوص تصویب این نظام از حدود 3 سال گذشته آغاز کرده است تا 3 ساله شدن هنرستان ها مدیریت شود.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: از سال آینده که پایه دوازدهم را خواهیم داشت، 3 ساله شدن و 12 ساله شدن آموزش های هنرستان ها کامل می شود.

آذرکیش عنوان کرد: در کنار این موضوع و تکالیفی که در برنامه ششم توسعه ذکر شده است، تصویب نظام جامع فنی و حرفه ای و کاردانش با نگاه 3 ساله شدن هنرستان ها و برنامه ششم توسعه کلید خورد.

وی همچنین اضافه کرد: نظام جامع شامل اهداف، ضرورت ها، تحلیل وضع موجود و شناسایی چالش ها، ارائه راهکار و پیشنهاد برای رسیدن به سهم 50 درصد در برنامه ششم است.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی کمیته استقرار پایه دوزادهم، گفت: در حال پیگیری هستیم تا نظام جامع فنی و حرفه ای و کاردانش پس از بررسی نهایی تصویب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار